drivers

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hallo,
heb een comp zonder cd's met drivers.. Ben nu op zoek naar het een en ander op internet..
Hoe kan ik bijv. het moederbord volledig installeren? Ik kan niet echt zien wat voor moederbord het is.. Er zit wel een groot zwart blokje op met daarop SiS5513 en een groen blokje (volgens mij de processor) met sis 5593... Hoe kan ik precies achter het type moederbord komen?

Als de pc opstart, willen wij graag de bios-id string hebben.
Je kan daar het bijgevoegde programma voor gebruiken

Laatst bewerkt:
Het groene blokje is in ieder geval niet de processor, die zit onder een groot koelblok, eventueel met ventilator. Het nummer 5593 bestaat niet, dus misschien heb je niet goed gekeken.

De 5513 is de southbridge; deze is in combinatie met de northbridges 5511,5512 en 5596. Alle drie ondersteunen enkel de P54C, dus de Pentium in socket 5 (en dus zonder mmx).

Waarom wil je, als ik vragen mag, het moederbord 'volledig installeren'? Zelfs Windows 95 heeft al eigen drivers voor de chipset, dus hoef je daar geen speciale drivers voor te hebben.

niet duidelijk

t is niet heel duidelijk te lezen, maar ik zal het proberen:
11/27/96-sis-5596-5513-2a5ifb39c-00

tja

lekkere kwal: probeer m zo goed mogelijk te krijgen.. meestal kan ik het aantal kleuren netjes wijzigen naar meer dan 16 kleuren.. dus daarom zoek ik de goeie drivers.. (zit geen aparte videokaart in)...

Maestro: bedankt voor alle hulp bij het vinden van alles!

Iedereen: bedankt voor het meezoeken!

kleuren

Weten jullie misschien precies wat ik moet downloaden om wat aan de kleuren te kunnen veranderen? Hij staat nu op 16 kleuren en dat kan ik alleen maar veranderen in monochroom. Wat moet ik nu precies downloaden en waar? heb al sis5513 gedownload, maar als ik dat op die comp installeer, kan ik niets aan de kleuren veranderen...

hoe?

Als ik die 5596 download en uitpak, kan ik in de map win9x klikken op setup. Als ik dat doe wordt er iets geinstalleerd van Sis Ide ofzo.. maar als ik dan de comp opnieuw opstart heb ik nog niet meer dan 16 kleuren... Hoe kan ik dat dan precies goedkrijgen?

huh

Ben ik bij de specificaties aan het kijken zie ik dit:
SQ585 Motherboard Specification

Tech Support Page

CPU: CPU speed/voltage support may be dependant upon motherboard/BIOS revision
Intel Pentium Family (P54C/CT/CTB/P55C) 75 - 200Mhz and Cyrix 6x86
Intel ZIF socket 7 for CPU
Chipset:
SiS 5595 BGA, 5513 PCI/ISA Chipset and Winbond I/O Controller

Maar nu ben ik bezig met sis5596 en sis 5513 ... moet ik niet iets doen met sis5595???

Ik hoop dat iemand me nog kan helpen...

GELUKT

Lekkere kwal: het is gelukt.. ik had de 5595 nodig en heb nu heel veel kleurtjes..
thanks voor alle moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan