Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hoi computervrienden,

Weet iemand van jullie waar ik goede drivers kan vinden voor mijn Laptop Armada 1575D van Compaq. Deze zijn niet via de site van Compaq te vinden.

Het gaat om een driver voor de CD-rom speler 20x Matshitaujda 120 en voor de harde schijf IBM ........

Ik voornamelijk een probleem met het herkennen van de driver voor de CD-rom speler. Deze wordt bij de installatie en nadien niet door Windows 98 herkend. Ook heb ik al gekeken bij diverse drivers sites.

Is er wellicht iemand die hetzelfde probleem heeft meegemaakt? Dan hoor ik hier graag de oplossing.

Ik kan nu wel op een kunstmatige manier de cdrom benaderen door hem op te starten via de autoexec/ config.sys

Met vriendelijke groet,

Hans

Wel, die drivers kan je nergens downloaden. Voor Windows 9* zitten die in Windows zelf. Een harde schijf heeft trouwens geen driver nodig, alleen de IDE-controller heeft die nodig.

Wat je dus kunt proberen is de IDE-drivers voor je laptop te downloaden en die te installeren, wellicht is je probleem dan opgelost.

Normaal gesproken zouden de drivers op de quickrestore cd moeten staan die compaq bij de laptop levert. In geval van upgraden kun je op de compaq-site een carepack downloaden waar ook diverse id-strings voorkomen voor de diverse hdd's die compaq gebruikt.

vriendelijke groet, Huub

Poosje geleden met een soortgelijk geval gezeten.
Compaq computer, die door 2 virusscanners werd klemgestuurd. Tijdje geschakeld, toen maar besloten om de schijf opnieuw te formateren.

Toen kwam ik voor 't zelfde euvel te staan, nl de computer kon de CDrom driver niet vinden.

Een poosje mee bezig geweest, opnieuw windows installeren enzo.
Tot ik het helder inzicht kreeg, dat het misschien ook wel
met een oude floppy van een cdrom zou kunnen.

Dus een floppy met een cdrom installatie programma erin gedaan, en weldra draaide m'n cd'tjes weer.

Let wel, dit lukt alleen met Win95 of Win98.
Andere programma's gebruiken geen DOS, dus dan werkt 't niet.

Groeten, Gimli :)

Probleem opgelost

Even een korte mededeling.

De problemen die ik de afgelopen dagen heb gehad omtrent mij laptop Compaq Armada 1575D zijn volledig opgelost.

Ik heb nu een nieuwe versie aangeschaft van Windows 98 SE en deze heeft er voor gezorgd dat al mijn problemen met drivers en installatie e.d. zijn opgelost.

Bedankt voor al jullie hulp.

Wel heb ik natuurlijk nog de rompaq en bios updates moeten uitvoeren en fdisk en daarna moeten formateren met format /c/u.

Veel succes bij komende vragen laat ik jullie het wel weer weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan