Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hondje

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2003
Is het downloaden van drivers voor dvd spelers en branders noodzakelijk? :)

Nee.:)
Alleen om DVD's te kunnen afspelen, heb je wel software nodig.
Bijvoorbeeld PowerDVD of WinDVD.
Met WinXP kan het ook via de Windows media player afgespeelt worden.

Voor de brander heb je uiteraard brandsoftware nodig.

De driver wordt door Windows zelf geinstalleerd.

cd branders en dvd spelers worden automatisch herkent in windows en behoeven geen extra stuurprogramma instalatie!

Voor je brander kan je kijken of er nieuwe firmware is ,dat wil nog weleens problemen verminderen, dan moet je kijken bij de fabrikant van je brander.

ja, maar pas daar dus ff vreselijk mee op (firmware). Ik kan helaas geen bronvermelding geven maar ik heb een maand of 7 a 8 geleden een artikel gelezen met de volgende strekking:

omdat Plextor overstag is gegaan voor bepaalde argumenten van softwareproducenten hebben ze in een of andere firmware update (en de updates daarna) instructies verwerkt die de brander laten "kijken" naar een te kopieren plaatje. Is dat plaatje er een van een bepaalde soort (met beveiliging erop van een bepaalde soort / niveau) dan verrekt de Plextor het om de schijf te dupliceren al heb je honderd "alcohols" en / of CloneCD's als software draaien.

Maar nogmaals, ik kan je helaas geen "bron" geven voor dit verhaaltje...............

en los hiervan is het updaten van de firmware van een brander ook nog eens te vergelijken met het updaten van je pc bios : NIET doen als 't ding goed werkt, de risico's zijn vrij groot (vergelijkbaar met een bios update)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan