Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

steffan

Banned
Lid geworden
27 jan 2003
ik ben erachter gekomen dat niet de juiste drivers zijn geinstaleerd op een computer van een kennis van mij.
hij heeft win 98 geinstaleerd vanaf een orgineele cd omdat zijn recovery disk kapot is. nu heeft win 98 een standaard videokaart geinstaleerd. en nu geeft het beeldscherm maar 16 kleuren weer. in zijn computer zit een Intel i752 videokaart ik heb bij intel.com gekeken en bij driversguide maar ik kan niet de goeie vinden wie kan mij helpen

Download aida32 (gratis te downloaden van www.aida32.hu) en installeer het. Je krijgt dan alle informatie over je pc te zien.

Is het een "losse" kaart, of zit hij geintegreerd in het moederboard? Als het het laatste is, dan staan meestal de drivers op het cd'tje van het moederboard.

Als je die niet meer hebt, moet je inderdaad even met aida32 kijken of je meer gegevens kunt verzamelen over de videokaart.

hoe moet ik nu verder ik heb de driver gedownload
moet ik eerst die standaard driver die win 98 geinstaleerd heeft verwijderen?
kan iemand mij verteleen stap voor stap wat ik moet doen

Ga inderdaad naar apparaatbeheer en verwijder die oude driver van je videokaart. Eventueel opnieuw opstarten. Daarna de nieuwe installeren.

Ik weet niet wat voor bestand je gedownload hebt, maar sommige gaan installeren als je erop dubbelklikt.

Voor sommige andere bestanden moet je naar apparaatbeheer en dan stuurprogramma bijwerken kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan