Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exquizzite

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Hallo Helpmij forum,

Ik heb weer eens een paar vraagjes. Zojuist heb ik een nieuwe laptop gekocht met alles erop en eraan wat het softwarematig lekker traag maakt. Heb een Asus A55VD-SX030V. Nu heb ik een schone install van Windows 7 64 bits erop gezet en moet ik drivers installeren. Nu zijn mijn vraagjes;

- Welke Audio driver heb ik nodig? Nvidia heeft er 1, Intel heeft er ook nog eentje geinstalleerd en daarboven ook nog de keus om 1 van Realtek te installeren

- Wat is "OpenCL 1.1 Support for Intel Core processor Family" Heb er niet veel van kunnen vinden en heb het zeker niet aangevinkt tijdens een installatie, mag dit weg?

- Misschien heel raar dat ik dit vraag maar welke "Aanwijsapparaat" heb ik nodig? Op de website van Asus staan er 3 verschillende.

- Hetzelfde geld voor de USB driver, welke heb ik nodig?

- Heeft mijn laptop bluetooth? Verschillende websites zeggen ja en andere weer nee, naar de specificaties van mn laptop kan ik helaas niet gaan. Vreemd genoeg staan er wel drivers maar hebben ze voor mij niet gewerkt.

- Omdat ik geprobeerd heb uit te vinden of ik Bluetooth heb had ik "Intel PROset/Wirelss Software for Bluetooth" geinstalleerd. Dit mooi programmaatje gaat nu niet meer weg, in "Programs and features" kan ik geen "Uninstall" selecteren maar alleen "Change of Repair" Doe ik "Change" krijg ik op een gegeven moment de keuze om te verwijderen maar dan krijg ik een foutmelding, kies ik repair, start hij later weer opnieuw op maar dan is er nog steeds niks veranderd.

En dat waren eigenlijk zo'n beetje mijn vragen. Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Mvg, XQZ

U kunt het beste de drivers downloaden van de ASUS web site.
Na installatie van Windows zal overigens blijken dat veel van de drivers al automatisch geladen zijn (Apparaatbeheer overzicht).
Als er in het Apparaatbeheer overzicht er nog vraagtekens en of kruisjes staan, dan zijn dat de drivers die nog gedownload en geïnstalleerd moeten worden.

Hier de site waar je asus drivers kan downloaden
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=nl-nl&m=K50C&p=3&s=188
Kies je model, die info kan je vinden op de laptop, check de laptop (op de onderkant zie je er specificaties over).
kies je besturingssysteem:
aanwijsapparaat is een muis, en de elan besturing van het besturingspad met knoppen op de laptop, is ook een aanwijsapparaat.

Laatst bewerkt:
Ik haal ook alleen drivers van de ASUS website vandaan, maar het voornamelijke probleem is dat ASUS meerdere versies van mijn laptop heeft. Dus alle drivers staan lekker door elkaar (Mijn laptop heeft helemaal geen bluetooth, toch staan er drivers voor)

Dus daarom mijn vraag; welke drivers moet ik nou installeren? Ik dacht dat er misschien een methode was om erachter te komen of ik bijvoorbeeld de "INTEL WiFi Wireless LAN Driver" nodig had of de "AZUREWAVE Wireless Lan Driver" want het kan toch niet zo zijn dat ik ze beide nodig heb!

In ieder geval bedankt voor beide reacties, ik ben er uiteindelijk toch uitgekomen!

hoi helpmij bij deze wil ik het volgende vragen ik heb een ps2 en ik heb ook een memor32 maar ik kan de drivers niet vinden voor die memor32 en als ik het vind is het in het engels en zo doende dat ik geen engels kan kan ik het niet downlaoden weet iemand waar ik de drivers wel kan downlaoden alvast mijn hartelijke dank voor jullie moeite yvonne55

Welkom yvonne55,

Het is niet toegestaan een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, aangezien er dan 2 verschillende antwoorden door elkaar lopen. Je kan voor je probleem een nieuwe vraag openen en daarin je probleem duidelijk vertellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan