driversoftware Seagate Barracuda harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo

ik heb een seagate Barracuda 7200.7 40gb
die ik moet installeren

Wie weet waar ik een diskette kan maken want daar vraagt de pc namelijk om en ik heb er verders geen cd-roms ed meer bij

Je heb geen drivers nodig voor een harddisk. Windows hoort deze standaard te herkenen. Of het moet gaan om een SATA schijf dan is het wat anders maar voor een 40 Gb lijkt mij dat niet van toeppassing nog.

Mogelijk dat de Chipsetdrivers van het moederbord niet zijn geinstalleerd op de PC waardoor je deze melding krijgt.

Check welk merk/type moederbord je hebt en kijk bij de fabrikant voor de chipsetdrivers.

Als het om een merk pc gaat dan even naar de fabrikant van het merk gaan en daar het type pc opzoeken.

Je kunt ook SIW downloaden en dan deze opstarten. Die laat ook het merk en typenr van het moederbord zien: http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=42099

Na installatie van de drivers de Pc opnieuw opstarten.

Lukt het verder dan nog niet vermeld dan ook welke windows je gebruikt, welk moederbord en typenummer of merk pc en typenummer

Laatst bewerkt:
hoi

hoe kun je zien welk moederbord erinzit?
en ja het gaat om een sata harddisk en wel de

seagate barracuda 7200.7

als je tijd heb om mij te helpen zou je dan alles stap voor stap uit willen leggen ik ben een erge leek.

maar alvast bedankt voor je reactie
gr carina

PC gegevens

Compaq EVO D310

Processor: Pentium 4 2400 mhz
Snelheid: 2400/533 mhz
Stappenprocessor: F27
Grootte cache (L1/L2) : 20/512mb
Omvang geheugen : 512MB DDR
Geinteregeerd MAC: 0010DCACABB6
Systeem-Rom: 68602 V.3>12

Ja dat is nu net het probleem de pc doet het niet
dus ik kan het ook niet downloaden

Hallo

Ik heb een pc gekregen zonder software erbij en die start op tot het beginscherm van win.98 verder gaar hij niet.
nu heb ik er opstartdiskettes in gedaan en als die klaar zijn zegt hij :

Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden

Nu is mijn vraag wie heeft er zin en tijd om via mail te proberen om de pc weer aan de gang te krijgen?

heb er zelf niet zo heel veel verstand van, maar als iemand mij stap voor stap wil begeleiden kom ik er denk ik wel uit.

gr Carina

Laatst bewerkt:
Las later je andere link. Is inderdaad niet de bedoeling om 2x hetzelfde te vragen. Je wordt al actief geholpen dus moet komen.

Ok dat vermelde je er niet bij. Maar je meld nu netjes welk type het is.

Kun je aangeven hoe je de harddisk hebt aangesloten. Is dit de enige schijf in de Pc of heb je er nog 1 in zitten.

Vraagt Windows tijdens het installeren om de drivers van deze harddisk ?

Is namelijk nog niet duidelijk wat je precies aan het doen bent.
Heb je de pc voorzien van een andere harddisk en ben je begonnen met een nieuwe installatie van Windows. Leg even de situatie uit en welke windows je probeert te installeren.

Alvast voor later
Om drivers te gebruiken dient windows wel gewoon te werken anders lukt het niet.

De drivers voor je PC kun je hier vinden
http://h20180.www2.hp.com/apps/Look...h_query=Compaq+EVO+D310&submit.x=7&submit.y=6

Kies welk type Pc je precies hebt
Daarna kun je kiezen welke taal je Windows is. Nadat je dat hebt gedaan scroll je naar beneden en kies je voor je Windows versie die je gebruikt.
Daar zie je dan een lijstje met driver waaronder de Chipset driver

Laatst bewerkt:
Om een lang verhaal kort te maken (als dat lukt)

ik heb een pc gekregen en die start op tot het beginscherm van win 98.

nu wil ik er win 2000 op zetten, maar asl die cd aan het instaleren is

zegt hij na een tijdje
Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabirkant geleverd diagnostisch programma of installatie programma uit te voeren.

als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag

en een stukje naar boven staat welke pc ik heb
gr carina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan