Droogtijd Inkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de droogtijd van inkt, als ik een cover print op fotopapier dan zet ik mijn instelling op hoogglans, omdat ik dat papier ook gebruikt.
Maar het wil maar niet echt drogen, niet dat het afgeeft of zo, maar het blijft toch een beetje plakken !
Ik heb zelf een HP 950 C dus daar kan je alles makkelijk mee instellen, maar doe ik iets verkeerd?
Of lig het aan het fotopapier? want ik gebruik geen orginele van HP.( te duur )
En wanneer gebruik ik het minste inkt voor toch nog een redelijk resultaat?

De droogtijd van de inkt kan meerder oorzaken hebben.
En wel hetvolgende:
Allereerst is het papierkwaliteit hierbij heel belangrijk.
Ten tweede wordt vaak geadviseerd speciale inkt te gebruiken voor fotoafdrukken(niet helemaal mee eens).
Hoe zwaar zijn de partijen van de foto, op de donkere partijen komt relatief veel meer inkt te staan dan op de rest van de foto, dit komt de droogtijd niet ten goede.

Het zal een combinatie zijn van inkt & papier, want ik heb ook papier wat sneller droog is, maar komen tijdens het printen streepjes op geen inkt streepjes maar een soort beschadiging van het papier..
Maar de tijd zal het wel leren................

Moet zeggen dat ik zelf slechte ervaringen heb met afdrukken op hoogglans zonder het originele papier.
Zowel vwb de droogtijd als de kwaliteit.
Maar het kan zijn dat ik gewoon slecht papier heb getroffen.
gebruik nu alleen nog origineel papier.

Hier goede ervaringen met standaard glossy hoogglansend fotopapier nam www.123inkt.nl i.c.m. een HP 940C. Ik gebruik wel de originel cartridges. Misschien dat dat ook nog verschil uitmaakt.

Ik weet niet hoe dik je papier is, maar ik had eens wat dunnere velletjes, waarbij goede en slechte kant slecht van elkaar te onderscheiden waren. Heb regelmatig aan de verkeerde kant afgedrukt, waardoor ik een blad kon weggooien. Dus wellicht dat je aan de verkeerde kant afdrukt???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan