Drop Changes

Status
Niet open voor verdere reacties.

BalloonPlanning

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
22
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, maar 't doet deugd eens een Nederlandstalig Access-forum te kunnen raadplegen.
Ik heb een Access-applicatie met 'splitted tabellen' en 'bound formulieren'. Dit alles in een multi-user Front-end Back-end Access-database.
Ik werk heel veel met ADO-Recordsets met heel wat VBA-code. De meeste van mijn tabellen open ik adOpenDynamic/adLockOptimistic om updates te kunnen realiseren.
Als 2 gebruikers terzelfdertijd in een formulier een tekst-veld van eenzelfde record bewerken, krijgt de 'traagste' gebruiker de boodschap 'Save Record/Copy to Clipboard/Drop Changes'. Nu is het in mijn applicatie de bedoeling dat ALTIJD 'Drop Changes' wordt gekozen (de eerste gebruiker heeft dus prioriteit). Soms vergist de gebruiker zich echter met alle gevolgen van dien (o.a. de AfterUpdate-events worden niet uitgevoerd als men kiest voor SaveRecord). Het zou uiteraard wel handig zijn als de 'traagste' gebruiker een boodschap krijgt dat de wijzigingen niet zijn doorgegaan.
 
Allereerst welkom op het forum! Het Access forum draait al een tijdje, dus je had je toevlucht vermoedelijk niet bij buitenlandse fora hoeven te zoeken. Dat je ons nu gevonden hebt, is ook maar net op tijd, als ik termen lees als 'splitted tabellen'. Dat is voor zover ik weet in geen enkele gangbare taal correct ;) Dan laat ik 'bound formulieren' nog door de vingers glippen...
Waarom gebruik je niet adLockPessimistic? Dan kunnen er überhaupt geen andere gebruikers rommelen aan een record waar een gebruiker mee bezig is. Scheelt een hoop ellende en programmeren...
 
Bound en Splitted

Ik heb de termen 'Splitted tables' en 'Bound forms' wel degelijk uit (weliswaar) Engelse naslagwerken en Access-forums. :)
 
'Splitted tables' wellicht, maar 'Splitted tabellen' kom ik in een Engelstalig forum echt niet tegen :)
Je vraag staat op Opgelost; houdt dat in dat de oplossing nu werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan