• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drop down adres lijstje

Status
Niet open voor verdere reacties.

blogspot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
Beste forum leden,

Ik ben voor mijn zwager bezig met het maken van een factuur in excel 2010.
ik heb er nog zelden mee gewerkt en wil natuurlijk gelijk het uiterste.

Graag zou ik een deel van de adres gegevens via een drop down menu willen toevoegen. ik heb ooit zoiets gezien..
Ik heb al het een en ander geprobeerd echter zit ik met een paar problemen:

Onder factuur adres (zie bijlage) moeten de gegevens komen:
niet alle klanten zijn vaste klanten dus ik moet de gegevens ook handmatig kunnen invoeren.
verder zou ik graag zien dat als ik een lijst maak op tapblad 2 (zie bijlage)
bijvoorbeeld:
1 jan jansen kerkstraat 1 1111cc rotterderdam
2 piet klaasen dorpstraat 2 2222aa amsterdam

als ik nu 1 (of liefst naam) zou selecteren dat dan de adres gegevens onder factuur adres worden gezet. De selectie box mag niet geprint worden.

als ik via gegevens validatie werk kan ik slechts 1 kolom selecteren, en komt het geselecteerde in dat vakje te staan. Hij moet juist onder factuur adres komen zodat als ik niks selecteer ik zelf de gegevens kan toevoegen bij bijvoorbeeld een nieuwe klant.

ook wil ik door 1 naam te selecteren alle adres gegevens plaatsen en niet alles per onderdeel.

wie wil mij helpen ik heb de reeds gemaakt factuur als bijlage toegevoegd
op blad 2 kan de lijst met gegevens komen.

Bekijk bijlage factuur concept.xlsx

alvast bedankt

Allereerst welkom op het forum.
Aangezien je ook handmatig klantgegevens wil kunnen invullen zal je het opzoeken v/d gegevens via een macro moeten doen. Als dat voor jou geen bezwaar is, kan dit eenvoudig opgelost worden en heb je binnen de 2 min een antwoord op je vraag.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik weet niet precies wat dat is, aangezien ik zelden gebruik maakt van excel. Echter als deze macro niet te zien is in de print, en als dit het makkelijk maakt om snel vaste klant adres gegevens toe te voegen aan de factuur is dit geen probleem.

't Zijn iets langere 2 min geworden :D
Selecteer een naam in de CB en de overige gegevens worden ingevuld. De CB wordt echter niet mee afgedrukt.

Bijlagen

Dit is helemaal wat ik bedoelde.. echt super blij mee.. Ik ga snel de adres gegevens toevoegen en mij zwager blij maken..
Een beetje van jezelf en een beetje van maggi..
thnx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan