• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost drop down filter op reeds gefilterde data

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Remco1962

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2023
Berichten
42
MS Excel 2016. Ik heb een Excel bestand waarbij ik een een tabblad heb met brongegevens en een tabblad waar ik data wil filteren, wellicht in combinatie met de functie 'gegevens valideren'.

Korte uitleg. Ik heb een database met o.a. artikelnummers, leveranciers en prijzen. Op basis van een bepaald artikelnummer (IMPA) vindt vlookup logischerwijs de eerstgetoonde hits. Ik vraag mij af of het mogelijk is met een drop-down filter de andere hits te tonen.

Bijgesloten voorbeeld met meer gedetailleerde uitleg. Bij voorbaat dank voor reacties.
 

Bijlagen

  • helpmij.xlsx
    50,4 KB · Weergaven: 2
Misschien is een draaitabel iets?
 

Bijlagen

  • helpmij.xlsx
    69,8 KB · Weergaven: 2
Dank je wel. Draaitabellen heb ik niet veel ervaring mee (zegt wat over mijn algemene kennis van Excel), maar ik ga er zeker naar kijken en laat nog weten of het is gelukt!
 
Wat moet ik aanpassen om de draaitabel op eenzelfde manier getoond te krijgen? Als ik een draaitabel gebruik krijg ik het resultaat zoals getoond op tabblad 2..
 
Ik ben er al uit. Heb de opties gevonden voor de layout van draaitabellen. Nogmaals dank voor de hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan