• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drop Down Lijst linken met een cel op naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

melkbus22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2015
Ik probeer met een drop down klantenlijst de keuze automatische te linken met een cel op een tweede sheet. Op dit moment geeft het alleen maar een nummer aan en geen naam van een klant

Kan iemand mij alsjeblieft helpen ?

Alvast bedankt

Gr

Michiel

Ja, komt gij naar hier of moet ik naar u komen?

@Cobbe.....je wordt met de dag grappiger :d:d:thumb:

Het zou in ieder geval top zijn als je mij hier even mee man helpen...

Lees onderstaande tip eens, staat boven aan het vragenforum, dan weet je wat Cobbe bedoeld.

Tips om de helpers in deze sectie van dienst te zijn.

Ik probeer met een drop down klantenlijst de keuze automatische te linken met een cel op een tweede sheet. Op dit moment geeft het alleen maar een nummer aan en geen naam van een klant.
Waarschijnlijk gebruik je een combobox uit de set Formulierbesturingselementen, het kan veel eenvoudiger. ALS op Blad2 in A2:A20 je lijst met namen staat en je wil dat op Blad1 in bv. E1 1 van die namen verschijnt, doe dan het volgende:
- Selecteer in Blad1 de cel E1 en kies in het menu: Gegevens - Gegevensvalidatie, kies bij "Toestaan": Lijst, en vul in bij "Bron": =Blad2!A2:A20 Klik dan op Ok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan