• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drop down maken + gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

SidneyR

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de oplossing echter niets kunnen vinden hoe het nu gedaan word.
Wel ben ik berichten tegen gekomen waar men precies het zelfde bedoeld, alleen wordt daar alleen de oplossing gegeven en niet verteld hoe dit gedaan is. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/633961-Drop-down-adres-lijstje?highlight=Factuur

Ik heb een Excel sheet gemaakt die gebruikt gaat worden bij het maken van facturen.
Om te beginnen wil ik graag een dropdown box maken. Dit heb ik zojuist gemaakt in de cel C2 bij het tabblad invoer.
Echter moet het nu zo zijn wanneer er een bedrijfsnaam gekozen wordt, dat er gelijk bij de invoer de ID,adres,postcode plaats en korting percentage komt.

De gegevens komen uit het tabblad Invoer vaste gegevens.

Het lijkt mij dat het niet lastig is maar je moet het maar net even weten...
Graag met wat uitleg erbij zodat ik het voortaan ook zelf kan doen. Namelijk bij de artikelen moet het ook zo gaan.

Alvast heel erg bedankt!

Bekijk bijlage factuur3Nieuw.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik ben geloof ik iets tegen gekomen dat het met =VERT.ZOEKEN kan, alleen krijg ik telkens een N/B foutcode

Dit doe ik momenteel in cel C3 (tabblad invoer) =VERT.ZOEKEN(C2;Klantgegevens;1;0)

Klantgegevens is het bereik wat gegeven is...

Laatst bewerkt:
Ik zal wel iets moeten wijzigen aan je bestand, een blad voor je klanten en een voor je artikels.

Zoiets in deze richting

Dit is echt helemaal geweldig!!!!
Alleen zou ik je willen vragen om uitleg te geven bij de genomen stappen.

Je zoekt nu via de klantID naar de juiste gegevens.. Met een formule INDEX
Verder zie ik je dat je verschillende naambereiken hebt gemaakt. ( KlantID,Klantbedrijf,Klantendatabank

Edit:
Zie nu net dat het geen naambereiken zijn zoals ik ze zou maken maar een naambereik met een zeer lastige formule in mijn ogen. "=VERSCHUIVING('Invoer vaste gegevens'!$A$3;;;AANTALARG('Invoer vaste gegevens'!$A:$A)-2)"

Laatst bewerkt:
Op dezelfde manier voor je artikels

Heel erg bedankt maar dit was eigenlijk niet nodig. Zoals ik merk op dit forum gebeurt het vaak dat men genoegen neemt met door ander mans gemaakte werk. Ik wil er heel graag iets van leren en zou je dan ook willen vragen om duidelijk te maken waarom je op die specifieke manier die naambereiken hebt gemaakt. Want ik was namelijk bezig voor de artikelen en kwam er toen achter dat het op de manier hoe ik het naambereik maak ( het gewoon selecteren) niet werkt. Als voorbeeld neem ik het bij mij gemaakte naambereik KlantID ( =VERSCHUIVING('Invoer vaste gegevens'!$A$3;;;AANTALARG('Invoer vaste gegevens'!$A:$A)-2)
Zou je hier uitleg over willen geven? Feitelijk de gehele reeks die je hebt gemaakt, want bij KlantenDatabank verschilt alleen het einde [-2;6]

de formule verschuiving VERSCHUIVING(verw;rijen;kolommen;hoogte;breedte)voor je naambereik klantID, verw is eerste cel met waarde in jou geval is dit &A&3 vergeet deze verwijzing niet vast te zetten met de dollar tekens,rijen aantal geen ;hier wordt bedoeld rijen opschuiven, kolommen geen ,hier wordt bedoeld kolommen opschuiven, hoogte hier gebruik ik de formule aantal argumenten in kolom A -2 (voor titel a1 en a2) hier bepaal ik dus dat het bereik vanaf A3 moet beginnen met een lengte van het aantal argumenten in kolom A(-2),vergeet ook deze verwijzing niet vast te zetten met de dollar tekens, voor breedte kan je hier opgeven uit goeveel kolommen je databank breed is, voor 1 kolom breedte geef je niets op

JeanPaul

Heel erg bedankt voor alles.
Ik ben het momenteel per stap aan het uitwerken in Word om het straks mijn klasgenoot + leraar het uit te leggen. Tot nu toe begrijp ik het volkomen en gebruik daarom ook niet jouw laatste bestand, wil graag de artikelen met de kennis van hierboven zelf uitvogelen.
Hele grote pluspunten voor jou!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan