• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drop down menu afhankelijk maken van ander drop down menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker239

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
In het tabblad 0. Variabelen heb ik in cel B4 een drop down menu toegevoegd die een mogelijkheid heeft om het organisatie onderdeel uit ='0.2 Hulptabellen Kostenplaatsen'!$B$2:$J$2 te selecteren.

Vervolgens dient in velden B6 t/m B13 in het tabblad 0. Variabelen de mogelijkheid te komen om de verschillende kostenplaatsen bij het geselecteerde organisatieonderdeel te selecteren.
De kostenplaatsen per organisatieonderdeel zijn weergegeven in tabblad 0.2 Hulptabellen Kostenplaatsen. Deze heb ik blauw gemarkeerd.

Het is me al aardig gelukt. Alleen het vreemde is dat bij organisatieonderdelen met een teken of spatie in de naam er geen kostenplaatsen naar voren komen in cel B6 in het tabblad 0. Variabelen.

Help?

Laatst bewerkt door een moderator:
Personeel i.o. is iets anders dan Personeel_i.o. De indirect kan dan de gedefinieerde naam niet vinden.
Zo werkt het wel
Code:
=INDIRECT(SUBSTITUTE(B4;" ";"_"))
Maar niet voor alles omdat je blijkbaar nogal dol bent op veel spaties of _.

Laatst bewerkt:
Is het handig om een compleet bestand van het Ministerie online te plaatsen?

Gehele vraag is ook maar gelijk verwijderd tezamen met bestand...

En vervolgens weer net als hier: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/948257-Data-ophalen-uit-ander-tabblad-op-basis-van-twee-kenmerken

Rare figuren wandelen er toch rond in bij de verschillende ministeries. Via een Pm zelfs het verzoek om de reactie in #2 te verwijderen:shocked:

De vraag was waarom een getrapte validatie niet werkt. En dat is omdat de gedefinieerde naam exact overeen moet komen met de waarde in de cel.

Het bestandje een beetje opgekuist met een werkende validatie.
Code:
=INDIRECT(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(B4;" ";"_");"&";"_");"/";"_"))

Mod edit: Bestand op verzoek van TS verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit heb ik absoluut niet handig aangepakt.
Mijn welgemeende excuses hiervoor en erg bedankt voor jullie attendering.

@ gebruiker239 Zou je dat voortaan achterwege willen laten om je oorspronkelijke vraag te verwijderen en daarvoor in de plaats "vraag opgelost" neer te zetten. Hoe zou jij het vinden als je op zoek bent naar hulp en je ziet dat de vraag verwijderd is maar de reacties er nog staan. Niet meer doen a.u.b.

Mijn excuses en natuurlijk erg bedankt voor jullie deskundige advies. Erg veel waardering voor.
Ik heb dit absoluut NIET handig aangepakt.

SORRY!!!

In de bijlage heb ik een volledig geanonimiseerd bestand toegevoegd met het antwoord zoals weergeven in bericht #5.
Graag wil ik jullie verzoeken het bestand in bericht #5 te verwijderen omdat er bedrijfsgegevens in staan.
Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Nogmaals hartelijk dank voor de hulp bij de beantwoording van de vraag en de terechte attenderingen die ik heb ontvangen van jullie kant.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan