Dropbox camera uploads

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Mogguh,

Hebben jullie enig idee of Dropbox de camera uploads van mijn HTC in seperate mappen op datum kan zetten.
Ik heb nu één map "camera uploads" helaas.
Zie het zo snel in de instellingen niet staan.

Dank,
Ray

Je kan in je eigen Dropbox mappen aanmaken. Daarna als je dan foto's wilt uploaden, moet je even op je camera (of smartphone) de juiste map aanklikken.

Ik heb dus bijv. mappen aangemaakt voor de maanden. Maak ik dan foto's met mijn smart dan upload ik die in de maand van schieten.

Ik geloof niet dat wat jij wilt, dat dat mogelijk is.

Hoi joh,

Excuses, wel gekeken en op HM geweest maar ook een nieuwe HTC 10 ontvangen :love:
Moest even alles in orde maken.
Mappen kan je inderdaad wel maken maar automatisch in de juiste map uploaden zou nog mooier zijn. Kan niet zien of en hoe dat gaat.

Mappen kan je inderdaad wel maken maar automatisch in de juiste map uploaden zou nog mooier zijn. Kan niet zien of en hoe dat gaat.

Ik had een Samsung wifi camera en die uploade mijn foto's direct naar Dropbox. Daar hoefde ik zelf niets voor te doen. Maar het kwam wel in 1 map terecht.
In mappen zoals jij dat wilt gaat niet, want de camera weet niet het verschil van uploaden van data.

Of te wel, in Dropbox kan je makkelijk zelf mappen aan maken en dan upload je er dag. Ikzelf doe dat o de manier van 1 map met de naam Foto's. In die map komt het jaartal en die map komen de maanden.
Per dag of per week upload ik de foto's van mijn camera's naar de mappen toe.

Wat jij wilt, dan zou je een zelfdenkende camera moeten hebben die precies weet welke mappen hij moet hebben. En nee, we kunnen veel maken maar dat is er nog niet.

Nou, dat is niet helemaal waar. Google foto's synct ook en maakt keurig per dag een map/locatie aan. Wel zo overzichtelijk.

Nou, dat zal dan wel. Ik heb het met mijn wifi camera's nog niet zo gekregen.

Maar google foto's synct....waarvandaan dan?
Ik heb het idee dat je nu 2 dingen door elkaar gooit.

Ik denk dat dat heel anders is dan een stand-alone camera/smartphone die naar je op dropbox moet. Is toch heel anders dan dat je vanuit je google account je foto's synct.
Of ben ik nu gekke henkie.

Edit:
ik heb je vraag nog eens goed gelezen:
Hebben jullie enig idee of Dropbox de camera uploads van mijn HTC in seperate mappen op datum kan zetten.
Het is toch andersom? Je HTC upload je foto's naar Dropbox.
En anders kijk je in de handleiding van Dropbox, http://hoewerktdropbox.nl/

Maar ik denk 100% te weten dat dit niet gaat zoals jij dit wilt.

http://hoewerktdropbox.nl/p/camera-upload

Laatst bewerkt:
Google synct mijn foto's van mijn mobiel automatisch op datum naar mijn drive en dus ook mijn PC.

Tja, omdat Google de software heeft van je smartphone?

Dropbox is een iets op zich staand, en niet iets wat geïntrigeerd is in je smart. (ja, er is een app voor Dropbox).

Ik werk al jaren (sinds het bestaat) en mijn smartphone heeft nog nooit eigen mappen aan kunnen maken en daar hun foto's in kunnen zetten.
Of te wel, Dropbox heeft nog nooti uit zichzelf mappen kunnen aanmaken omdat ik foto's upload van mijn smart.

Wat mijn wifi smartphone wel kon is automatisch uploaden, ik had er geen kind aan en hoefde dat dus niet zelf te doen.
Maar ook dat ging allemaal in 1 map, niet in mappen die werden aangemaakt op data.

Je gooit echt 2 dingen door elkaar, naar mijn mening.

Nee hoor, gooi niks door elkaar.
Kleine aanpassing in de app van Dropbox en hij doet hetzelfde maar die voeren ze niet door weet ik nu.
Even op onderzoek uit geweest.

Johoe? Laat eens weten welke instellingen dat zijn, want dan kan ik daar ook van meegenieten, en met mij vele anderen.

Google foto's maakt gewoon eigen mappen aan. Valt niks aan in te stellen, zal zo een screenshot plaatsen.

Je hebt het over Dropbox in je vraag, niet over Googles foto's. Dus je schrijft:

Nee hoor, gooi niks door elkaar.
Kleine aanpassing in de app van Dropbox en hij doet hetzelfde maar die voeren ze niet door weet ik nu.
Even op onderzoek uit geweest.

En aangezien ik de app van Dropbox heb, zou ik graag de instellingen weten zodat ik kan instellen dat ook Dropbox mappen kan maken op data.

Ik zeg ook dat Dropbox vertikt deze door te voeren.
Ik heb nergens instellingen genoemd, wel dat van Dropbox uit een kleine aanpassing gemaakt moet worden welke ze vertikken.
Wel goed lezen hè Femke

Onedrive doet het trouwens ook gewoon.
En dat is niks anders dan Dropbox alleen van MS.

Zoals ik het lees wilde je met Dropbox mappen op data kunnen maken.
Ik zeg al dat dat niet kon, maar jij vertelde

Vervolgens ga je op onderzoek uit en lees ik:

Ik vraag welke instellingen dat zijn en jij komt met Googles kan het ook.

Dus ja, wel goed lezen? Ik denk dat jij het beter had moeten omschrijven wat je nu precies bedoeld.

Ik vraag me werkelijk af wat je nou wil.
Zowel Google Drive als Onedrive zetten de foto's keurig op datum, Dropbox doet dat niet. Dat is eigenlijk heel het verhaal......
Is gewoon een dikke tekortkoming van Dropbox.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan