• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropbox die afhankelijk is van waarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter marka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Hallo,

Ik wil een dropbox creëren aan de hand van waarden in een ander blad. Deze dropbox zou moeten werken met een verticaal zoeken principe echter dan een resultaat met meerdere waarden.
Ik heb een voorbeeld toegevoegd

Groet,

Mark

Bijlagen

Ergens in dit forum (of was het een ander...??) heb ik bijgaand bestand voorbij zien komen. Is dit wat je verder kan helpen?

Gr. Mirjam

Bijlagen

Hallo Jean Paul,

Nee dat is niet de bedoeling. Kolom A moet vast blijven staan en daaruit moet de waarden voor B komen.

Alleen werkt dit verticaal en heb ik het horizontaal nodig.

WHER, is dit ook op te lossen als in jouw voorbeeld bij de b een 2 ingevuld wordt? (in het Keuzeblad)
of moet het dan met vba?

Neen, niet op deze manier. Het bereik A2:B14 van Keuzeblad moet gesorteerd zijn op kolom A (zoals in het voorbeeld waar ik van uit ging)

Dat de waarden gesorteerd moeten zijn op een bepaalde kolom heb ik eigenlijk niet aan gedacht. De waarden bij mij zijn op een andere kolom gesorteerd die ik eigenlijk zo wil behouden.
Is er nog een andere oplossing? Wel al bedankt in ieder geval. Waar kan ik nu precies de formules vinden. Want ik zie nu alleen de dropbox.

overal waar je gele vakjes neer zet komt combobox1 tevoorschijn als je er op gaat staan.

als je zoiets wil gebruiken vraag even hoe je het in een ander bestand kunt toepassen.
alle kraks hier begrijpen hoe zoiets werkt.

Laatst bewerkt:
Control F3 werkt wel op mijn lokale PC, maar weer niet in de Excel 2010 van mijn werk. Het gaat niet echt lekker zo. Ga even naar de link kijken die WHER benoemd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan