Dropbox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Nexus andoid tablet en laptop windows 7.

Heb op laptop dropbox met mijn Skynet emailaccount geïnstalleerd.
Op Nexus geïnstalleerd onder de Skynet emailaccount van mijn echtgenote.

Ik kan dus foto's, bestanden e.a. in dropbox zetten en sharen naar de andere account.

Heb diverse vragen:

1. Moest ik niet op beide apparaten mijn account in drogbox invullen ? Want het lijkt er op dat ik met tweede account niets naar de dropbox kan overzetten.
2. Is het mogelijk om bepaalde emails van op de tablet, in een map op de dropbox te plaatsen ?

Ik denk dat alle twee een dropbox account moeten hebben, dus zowel de zender alsook de ontvanger. De zender kan dan sharen met de ontvanger, maar de ontvanger moet met zijn account inloggen om te kunnen ontvangen.

Lutz, ik begrijp dat mijn vra(a)g(en) enigszins verwarrend overkomen.
Het is dus zo dat actueel op de laptop alle foto's en "www's" die ik langs de laptop op drogbox plaats op de Nexus kunnen gezien worden.
Met de tweede account bedoelde ik: kan met de account van mijn echtgenote ook "iets" op de drogbox geplaatst worden, of moet ik mij op de Nexus ook met mijn account aanmelden ? Als er op het drogbox icoontje van de Nexus wordt geklikt zie ik al wat op mijn laptop drogbox is geplaatst.

Het moet mogelijk zijn om iets van op de tablet naar haar eigen dropbox te plaatsen.

Op de tweede vraag kom ik mogelijk terug, is mogelijk wel afhankelijk van het resultaat op eerste vraag.

Volgens mij is dropbox aan een account gekoppeld. Dus gebruiker A kan iets in zijn dropbox plaatsen, en dan delen met gebruiker B. Ik zal dus proberen eerst om op de laptop en op de Nexus met hetzelfde account aan te melden. Maar je wilt zelf (gebruiker A, laptop) iets met de Nexus van je vrouw (gerbruiker B) delen. Dat werkt. Maar zij kan met haar eigen account iets op dropbox neerzetten en dan met jouw delen.

Door de integratie van Android en Google kan je of op alle beide toestellen gebruiker A defineren door middel van een gmail adres, of per toestel iemand anders.

Iedereen bedankt. Dit lijkt me duidelijk.

Mijn 2de punt:

Zoals reeds aangegeven worden eenvoudig weg foto's, gewone bestanden en bestanden met "url's" op drogbox geplaatst.

Zowel met Skynet als met Gmail vind ik niet hoe belangrijke emails, op de Nexus, op het emailgedeelte in een specifieke map te zetten, zoals dat bij Windows op de laptop wel kan.
Een map toevoegen...niet mogelijk op het eerste zicht in geen van beide emailprogramma's.
Dus dacht ik aan een map op Dropbox met dat soort emails. Lijkt mij ook niet mogelijk
Iemand een oplossing ?

Zie nog steeds niet hoe ik een email (s) op ergens in Folder Downloader krijg, als ik er ook geen in Dropbox kan plaatsen.
Mogelijk zie ik het verkeerd...

Hier heb ik wel iets gevonden waardoor ik in de gmail op de Nexus emails naar bvb de map "belangrijk" kan doorschuiven. Zodanig dat ze uit Postvak IN verdwijnen en later kunnen worden gelezen.

Nu nog vinden hoe emailadressen van kennissen kunnen worden behouden, zodanig dat die niet telkens moeten ingevuld worden...

Email bijlage pps of wmv naar dropbox.

Ik zit met een gelijkaardig probleem.
Laptop en Nexus 10. Skynet email en Drogbox.
Op beide computers ingelogd met zelfde gegevens.
Van op mijn laptop kan ik een email bijlage overzetten naar "attachments" in Dropbox
Deze kunnen bekeken wordt op beide computers.

Nu zou ik eveneens bijlages (pps en wmv) eveneens van mijn Nexus willen overzetten naar Drogbox...maar dat lukt dus niet.
Iemand een idee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan