• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown box verschillende waarden halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert1507

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Berichten
9
Ik heb van alles geprobeerd,:confused:

maar is het mogelijk dat ik uit een dropdown box meerdere waarden haal?

mij is het gelukt om het aantal km met de dropdown in te vullen, maar is het nu ook nog mogelijk om bij begin en einde dienst tijden de tijden ook te doen????

de gegevens staan in het tab gegevens.

en is er dan ook een makkelijke manier om deze te copieren naar meerdere tabbladen??

alvast bedankt
Robert
 

Bijlagen

  • roostertest.xlsx
    28,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
??

in D4 :
Code:
=VERT.ZOEKEN(F4;gegevens!$A$2:$E$12;4;0)

Joske
 
Heel mooi.:D:thumb:

is het ook mogelijk om de eindtijden er ook aan te verbinden?

dus als ik bijvoorbeeld een vroege dienst drachten in de keuzemenu selecteer dat ik dan zoals nu de begintijd krijg en ook de eindtijd in de cel van de einde dienst tijd??

alvast bedankt
Robert
 

Bijlagen

  • roostertest 3.xlsx
    22,8 KB · Weergaven: 36
Als je de formule van Joske snapt dan kan je zelf eenvoudige een formule maken voor de eind tijd. Ik zou zeggen probeer het eens. Als het niet lukt zal er best een helper te hulp schieten.
 
Robert,

Zelfde idee in E4 :

Code:
=VERT.ZOEKEN(F4;gegevens!$A$2:$E$15;5;0)

Joske
 
Robert ,
zet deze in D3
Code:
=ALS(AANTAL(D3:E3)=2;E3-D3+(E3<D3);"")
daarna met de vulgreep ( dit is wanneer de cursors verandert in een klein zwart kruisje rechtst onder bij een geselecteerde cel ) en trek naar beneden ;)
 
he bedankt voor jullie reacties.

het is gelukt.

:thumb::thumb::thumb:

ben er heel blij mee.

gr
Robert
 
Is jouw opmaak ook zoals deze ? :thumb:
Je kan in cel B3 het volgende zetten =A3 en celopmaak als ddd
 

Bijlagen

  • roostertest(daniel).xls
    41 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
nee helaas niet,

zover ben ik nog niet was al blij dat ik zo'n andere keuzemenu voor elkaar kon krijg!:eek:

kan ik deze gewoon kopieren? ook als ik meerdere tabbladen heb?


bedankt deze ziet er in iedergeval een stuk strakker uit.:thumb:

gr
Robert
 
kan ik deze gewoon kopieren? ook als ik meerdere tabbladen heb?


bedankt deze ziet er in iedergeval een stuk strakker uit.:thumb:

gr
Robert

Robert , er zitten nog foutjes in , de kolommen waar je de % berekent , ik ben er daarstraks vlug overgegaan zonder na te denken wat de functie ( rekening ) juist moet doen . Maar uiteraard wil je ook de formulles begrijpen en zelf wat speur en opzoek werk doen .We lezen het wel waar het nog fout loopt , we helpen je er door , qua opmaak zou je kunnen werken met een soort sjabloon ( lege opmaak die je herbruikt )
 
volgens mij is hij goed nu moest alleen de kolom van 50% eff aanpassen maar verder zie ik geen problemen of fouten meer

bedankt nogmaals heb nu een heel makelijk en strak uitziende uren rooster.:D

gr
Robert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan