Dropdown Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

tedjansen11

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2009
Hoi allemaal!

Ik heb in mijn programma 2 dingen:

1. Ik wil een DropDownBox maken met een aantal opties:
1.Piet Klaassen (opent Form2)
2.Jan Koekenpan (opent Form3)
3.Piet jan (opent Form4)

(de namen zijn voorbeeld!)

2.
Hoe moet ik een webpagina embedden in een Form?
En ook een HTML widget embedden in een form

Alvast Bedankt!

Laatst bewerkt:
Over die DropDownBox (ComboBox):

Wil je naar een ander form bij het klikken van een knop? Of gewoon bij het selecteren van een item?
Weet je hoe je items toevoegd aan een ComboBox? Moet dat codematig?

Ik heb al de namen toegevoegd aan de ComboBox.
En bij het selecteren

Hallo Ted,

1. Maak een combobox genaamd ComboBox1. Voeg jouw namen toe (in dit geval die je heb genoemd)

Private Sub ComboBox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged
If (ComboBox1.Text = "Piet Klaassen") Then
Form2.show()
ElseIf (ComboBox1.Text = "Jan Koekenpan") Then
Form3.show()
ElseIf (ComboBox1.Text = "Piet jan") Then
Form4.show()
End If

End Sub

Pas op: als je de namen in de combobox veranderd, let op de hoofdletters want dit stukje code is hoofdlettergevoelig. Als je het niet hoofdlettergevoelig wilt, gebruik dan ComboBox1.Text.ToLower = ..

2. Dit kan als het goed is ingesteld worden bij de properties. Dit kan ik hier niet proberen want ik heb wmp niet ingesteld in mijn visual studio.

3. Gebruik een webbrowser? Als je de scrollbar weg wilt halen kun je dat in de properties veranderen: ScrollBarsEnabled naar false.

Ik noem de ComboBox voor het gemak ComboBox1

Code:

[cpp]Private Sub ComboBox1_SelectedIndexChanged(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged
Select Case ComboBox1.SelectedItem
Case "5ja"
Form1.Show()
Case "JoZ1"
Form2.Show()
Case "HelpMij"
Form3.Show()
End Select
End Sub[/cpp]

Ik heb net een menutje gemaakt alleen als ik een van de 2 knoppen klik dan is het form dat moet worden geopend weg & het menu.
Alleen het menu moet dan weg.

Code:

Code:
Public Class RuudDeWildMenu

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        RuudDeWildSite.Show()
        Me.Close()
    End Sub
End Class

Daar zijn twee oplossingen voor.

1. Me.Hide() gebruiken i.p.v. Me.Close() (dan blijft-ie op de achtergrond draaien)
2. Deze raad ik aan:
Solution Explorer > Dubbelklik op de dikgedrukte projectnaam > In de categorie Application naar Shutdown mode > Zet die op When last form closes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan