Dropdown Div snelheid..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jardin

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2010
Hi!

Ik heb de volgende "smooth dropdown div" van:
http://psoug.org/snippet/Javascript-Smooth-Div-ShowHide_236.htm

mijn testpagina:
http://mensenmakenmuziek.nl/show-hide-div.htm

Hij gaat voor mijn doel te langzaam en nu krijg ik het maar niet voor elkaar om de snelheid van in en uitklappen te verhogen..
Aanvankelijk dacht ik dat het met "inter=setInterval('HideBox()',3); de 3 aanpassen moest maar dat heeft
geen invloed op de snelheid.

Weet iemand wat ik moet doen om de snelheid te verhogen?

Jardin

Laatst bewerkt:
Hi cross

Bedankt voor de hint maar om de een of andere reden werkt jQuery niet op mijn pagina.
Als de pagina geladen wordt dan is de div een fractie van een seconden zichtbaar om daarna
in te klappen..
Ik wil het dus zonder jQuery doen.

Hoi Jardin,
Bij dit soort dingen is het vaak zo dat de browsers het niet kunnen bijbenen om in de gegeven milliseconden (de 3 = 3/1000 sec.!) de hele inhoud van de betreffende div compleet te kunnen renderen. Lukt dat niet, dan gaat het langer duren; dat hangt ook van de browser en de versie af.
Verminderen van de intervaltijd helpt dan geen zier! *)

Wat wel kan, is het aantal stapjes van het uitrollen/inrollen te verkleinen, oftewel de stapgrootte wat ophogen. Dan gaat het ook sneller.
Heb je al geprobeerd in het javascript de hh+=2; en de hh-=2; te veranderen in bv. hh+=4; en hh-=4; ?
Dan zou het twee keer zo snel moeten gaan, of daaromtrent.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
  • Interval 3ms > totaal 90*3= 270ms.
Dat is wat meer dan 1/4 seconde... als de browser er in slaagt om binnen de 3ms het nieuwe beeld op te bouwen, want de vorige stap moet wel afgerond zijn voordat de volgende kan beginnen!

Het oog ziet 25 (tv) tot 60 beelden (pc-spel) per sec. als vloeiend (bron).
Om 'm in 1/4 sec. vloeiend te zien uitklappen, zijn er dus max. 15 beeldjes nodig. Die 90 stapjes van 2px zijn dus helemaal niet nodig, en de browsers staan voor niets te stampen!
Zoef! :)

Hi csshunter,

Wat je aangaf heb ik geprobeert en klopt als een bus! :thumb: zéééér bedankt voor de oplossing! u is geweldig!!
nb.
Aanvankelijk deed het script met de aangegeven aanpassing het wel maar kwam er een browser errormelding.. de
Code:
 if(hh==2)
moet ook aangepast worden naar 4..
In ieder geval.. er is weer een blij mens erbij :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan