• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown een "schop"geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schelledraad

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Ik heb een dropdown met NL en EN. Die is gekoppeld aan een andere dropdown die wisselt met de taal. Dat gaat goed, want als ik de dropdown activeer staat daar idd de teksten in het Engels, maar de cel zelf staat het nog in het Nederlands en wisselt pas als ik op de dropdown klik.
Hoe kan ik met Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) deze dropdown " een schop"geven als ik de dropdown met EN en EN gebruik ?

Om te beginnen door een voorbeeld documentje hier heen te schoppen.

Dat kan prima kloppen. Je code hangt aan het Change event, oftewel die code werkt pas als er iets wijzigt in je sheet. Wil je het gelijk goed zetten bij het openen van de sheet dan moet je ook iets koppelen aan het Open event.

Nou,

Hier een voorbeeldje. In A1 en b1 staan de dropdowns. Als ik A1 nou op "EN" zet dan blijft in B1 "Jan" staan. Maar als ik de dropdown in B1 aanklik zie ik wel de lijst met Engelse namen. Wat ik wil is dat B1 ook automatisch schakelt als ik A1 wijzig.

Bijlagen

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$1" Then
        Range("B1").ClearContents
    End If
End Sub
Probeer het eens met deze methode

Ik heb het zelf al opgelost !

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target = [a1] Then
[b1] = [f1].Value
End If
End Sub

Bedankt voor het meedenken !:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan