• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown excel op naam klikken en er verschijnt een nummer

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hsv kan je het letterlijk tot aan de puntjes uitleggen hoe je zoiets maakt? Dit was een voorbeeld, ik wil het dus toevoegen aan de definitieve weekstaat

Het staat al in #18 van 3 April 2016 14:39 uur.

Kan wel zo zijn hsv maar ik snap het nog niet. Kan je noet een videotje maken ?

Helaas kan ik je niet helpen aan een opname.
Hoever kom je bij het lezen van #18 ?

Uit de opties van Excel menu 'Aanpassen' de hieronder benoemde knoppen in het lint zetten.
Besturingselementen invoegen + Ontwerpmodus.

Als die knoppen er eenmaal staan, dan op de button 'Besturingselementen invoegen' klikken en kiezen voor 'ActiveX-besturingselementen' → Keuzelijst met invooervak
(combobox).
Plaats het op het werkblad door met de muis te slepen voor de juiste grootte.
Rechtermuisklik op de combobox voor de eigenschappen.

Listfillrange = Blad2!A1:B2
Boundcolumn = 2
Columncount = 2
Textcolumn = 2
Linkedcell = E2 → Deze mag je dus verwijderen.
Ik heb de Combobox in het voorbeeldje aan E2 gelinkt en de combobox iets lager geplaatst.
De Combobox is nu nog geselecteerd, maar maak bruikbaar door op Ontwerpmodus te klikken (driehoek, liniaal, potlood).

Bovenstaande schrijf je ik kan helemaal geen knop aanpassen vinden.

Kan je het letterlijk voor mij typen ? Dus stap 1 klik op dit stap 2 op dit enz
Moet ik iets op een blad 2 maken ofzo?

Laatst bewerkt:
Het gedeelte bovenaan in Excel heet het lint (klik).
Ga naar de opties van Excel (klik).
Ga naar Menu "aanpassen" (klik).
Zoek de besturingselementen op die in mijn vorig schrijven staan zodat ze in het lint komen (klik).

Lees vervolgens mijn vorig schrijven verder waar je hier gebleven bent (klik).

Bekijk bijlage voorbeeld weekstaat versie 2.xlsx

Joepie :D Het werkt perfect HSV maar ik heb nog een paar vragen aan je.
Ik heb het voor elkaar gekregen om het werkend te krijgen maar ik hik nog tegen 2 dingen op.

1. Hoe kan ik zorgen dat de nummers bij het aanklikken niet te zien zijn als je 1 van de regels aan wil klikken ?
2. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er na de tekst niet zo een grote lege witte ruimte ontstaat ? Ik wil dat het netjes aansluit net na de langste tekst.

Dit allen onder het kopje code overuren/reisuren

Mooi dat het je is gelukt. :thumb:

Vraag 1: ColumnWidths instellen op: 40;0 of 35;0 naar gelang de breedte van de tekst.
Vraag 2: Begrijp ik helaas niet; misschien is door vraag 1 het antwoord hier al.

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je antwoord hsv maar wat je laatst zei werkt niet bij mij maar ik heb er genoegen meegenomen hoe het werkt. De weekstaat werkt een heel stuk makkelijker.

Ik zit nog met 2 vragen wat ik graag wil weten

Wat ik graag wil weten:

1. Er zit al standaard iets ingebouwd dat ik wil weten hoe het werkt. Onder het kopje soort uur zitten dropdown menu's .
Nou als je in 1 van die cellen de R aanklikt dan vult excel automatisch de uren in cel F40 als je iets invult op de maandag en de in cel G40 als je iets invult bij dinsdag enz. Hoe is dat gemaakt met een dropdown menu ? of werkt dat anders ?

2. Zoals je weet komt er pas een pijltje te staan bij een dropdown menu als je op de dropdown menu klikt. Is dat ook mogelijk met wat je mij heb uitgelegd over mijn eerste vraag dat als ik een naam aanklik dat het automatisch een nummer wordt? Want je ziet nu altijd dat pijltje staan.

Vraag 2 heb ik zelf kunnen oplossen. Maar vraag 1 wil ik nog steeds heel erg graag weten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan