• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown gebruiken om onderstaande cellen in te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HJLUUKD3KPPG.xlsm

Hallo,
Ik wil graag een dropdown menutje maken waar ik een vorm kan kiezen waarna ik dan de bijhorende formules worden geladen om de inhoud, gewicht en prijs te berekenen, kan iemand me helpen.
Blad1 zou het rekenblad worden, blad 2 soortelijk gewicht en prijs van het materiaal (die dropdown is al ok) en bald 3 (ben ik nu mee bezig) zou moeten de gegevens van verschillende vormen en bijhorende formules bevatten....

alvast bedankt

hallo elie baele

welke vormen worden er gemaakt? alleen rond en vierkant?

is er materiaal verlies?

en waar wil je de oplossing? op blad berekening?

maak eens een uitgebreider voorbeeld aub

groet sylvester

Laatst bewerkt:
hallo,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HORHVN6ZZNOR.xlsm
Eerst en vooral bedanlt voor je reactie!!!

ik heb nu in het eerste blad gezet zoals het er zou moeten uitkomen na selectie van "rond"
de bedoeling zou zijn dat de cellen die in blad 3 naast de geselecteerde vorm staan worden geladen bij selectie van een vorm. zodat ik dan later verschillende vormen kan toevoegen met bijhorende formules enzo.
(voorlopig test ik met rond en 4kant maar later komt er van alles bij)
onder rij 11 wil ik eigelijk nog wat plaats laten want sommige formules zullen meer invoer vragen bij moeilijke vormen, laat ons zeggen "volume per stuk" op rij 20 zodat ik voor de verdere berekeningen dan altijd met rij 20 kan werken

gewicht per stuk en prijs hoeven niet mee in de formules die worden geladen die haal ik uit berekeningen met volume.

Alvast bedankt!!!

geachte,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OLOFVUF3JJBU.xlsm

Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk heb gesteld want ik denk niet dat het op die manier mogelijk is verschillende cellen over te nemen uit een andere tab, ik heb mijn bestand iets verder uitgewerkt.

in tab3 heb ik voor rond de formule in ngestoken en het bereik benoemd op "ROND"-->zie vette kader (vierkant is nog niet benoemd)
in tab 3 heb ik rij a benoemd als "vormen"
nu wil ik in blad 1 in cel C6 kunnen selecteren uit de vormen, aan de hand van de geselecteerde vorm (Vb rond) moet bijhorende cellen uit blad 3 met formules en zo worden geladen op blad 1. daarmee word dan het volume per stuk berekend.
tot daar zal telkens per vorm een verschillende formule worden gebruikt. Verder (vanaf rij21 in blad 1 zal een verdere standaard berekening worden gedaan om aan gewicht en prijs te komen. Ik heb reeds gezocht op het forum maar niets gelijkend aangetroffen.

Alvast bedankt voor je hulp.

hoi,
je kan met een macro eenvoudig oplossen.

is er bezwaar tegen een macro?

groet sylvester

hey

Nee hoor zeker niet!!!! alleen kan in ze zelf niet schrijven. kan ze wel wat lezen en kleine aanpassingen doen.

bedankt alvast!!

In bijgevoegd bestand heb ik VBA code geschreven waardoor de gegevens in het 1e werkblad worden geplaatst adhv de keuze in cel C6.
Op het 1e werkblad zit een knop die de gegevensvalidatie in C6 automatisch vult met de vormen uit het 3e blad. Dus stel je voegt cirkel toe en je drukt op de knop dan verschijnt cirkel ook in de gegevensvalidatie. Dit gebeurt overigens ook bij het openen van het bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

bedankt

Bedankt!!!! werkt op eeste zicht perfect, ga het nu verder uiwerken en post dan nog eens het resultaat voor de andere gebruikers. zal als het klaar is op opgelost zetten, mss kom ik wel nog problemen tegen.

bedankt

Deze zitten toch in je formule?
Waar komen anders de waardes te staan?

Of ik mis iets?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

in C3 zit een rol down menu waar je een materiaal mee selecteerd, dit haalt den het soortelijk gewicht en prijs/Kg op uit tab2, dan volgt de formule voor berekening van volume (die jij hebt gedaan voor me) en dan worden beide resultaten gebruikt voor prijs/st te berekenen

Ik heb een kleine aanpassing gemaakt in de code wat betreft het wegschrijven in de regels maar voor de rest is mij niet duidelijk wat de helpers verder nog aan het bestand moeten veranderen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

zOU HET MOGLIJK ZIJN MIJN ANDERE(RECENTSTE) VRAAG OOK EENS TE BEKIJKEN? IK KRIJG MAAR GEEN REACTIE

Ik zal er later nog op terug komen, nu kan je enkel rond en 4kant gaan berekenen en de gegevens in blad 2 zijn nog niet exact juist als alles op punt staat post ik opnieusw

@eliebaele Graag een nieuwe vraag maken zodat het overzichtelijk blijft voor de helpers. Deze is over de datum van houdbaarheid heen en heeft niets te maken met je oorspronkelijke vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan