• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown lijst of comvobox ribbon

Status
Niet open voor verdere reacties.
waar vind ik meer informatie over de ribbon
en de properys per item dat op de ribbon kan gezet worden

Daar is heel veel over te vinden.
Google maar eens op: Customize Ribbon in Excel

Bedoel wel om nieuwe menu dropdown enz... en oo’ wat elke eigenschappen betekend zoals getitemlabel

Wil meer leren over de ribbon waar vind ik dat

thx voor de link
Maar uw oplossing voel doet niet.
Omdat jij de invulling vast zet in de xlm file.

Er is geen kort antwoord mogelijk op je vraag.
Als je de CustomUI XML wilt leren zal je echt flink aan het lezen moeten.
O.a. middels de zoekopdracht die ik je gaf.

is het volgende mogelijk in de dropdownlist
met de onderstaande geef je aan welke waarde uit de lijst in de dropdown als standaard moet getoond woorden.
Ik zou graag een 2de dropdown willen toevoegen met de maanden van het jaar.
Hoe zou ik kunnen zorgen dat ik in de lijst of wel de naam van de huidige maand zie of naam van de naam van 2 maanden voor de huidige maand.
Volgens mij moet ik de itemid steeds aanpassen?

Code:
Sub DDjaar_getSelectedItemID(control As IRibbonControl, ByRef itemID As Variant)
    itemID = 1
    'GeselecteerdJaar = index
End Sub

Laatst bewerkt:
Zie ook:

Even doorvragen net als hier.

Of zou ik een array eerst doorlopen met de maanden en dan kanis de plaats weten . En deze dan doorgeven aan de dropdown

Zo misschien?
Voor deze demo de (geselecteerde) waarden uit de drop down's direct in de cellen B1 en B2 geplaatst. Verwijder de toekenningen van waarden aan deze twee cellen uit Module1 of ken die waarden aan je eigen cellen toe. De public variabelen MijnJaar en MijnMaand hebben default de waarden van huidig jaar en maand, die kun je zonder selectie direct gebruiken.

Bijlagen

thx
zo had ik het niet bekeken
Ga het nog even aanpassen zodat ik automatisch in het begin van een een jaar het juiste jaar geselecteerd krijg in de keuze lijst jaar.
Daar ik in januari de vergoeding van november krijg

Maar hoe kan ik zorgen tijdens programmeren dat ik niet telkens het bestand moet sluiten en terug openen voor ik de nieuwe code kan testen

krijg fout bij myribbon.invalidate() komt rood te staan weet niet waarom
en hoe ze dan laten werken?
Ik wil ze niet laten refreshen tijdens het grbruik maar wel als ik een nieuw stukje code heb toegevoegd om dit te kunnen testen.
Zonder telkens het opslaan sluiten en openen te moeten doen

Code:
Dim MyRibbon As IRibbonUI
Sub MyAddInInitialize(Ribbon As IRibbonUI)
    Set MyRibbon = Ribbon
End Sub

Sub myFunction()
    ‘ Invalidates the caches of all of this add-in’s controls
    MyRibbon.Invalidate()        
End Sub

Laatst bewerkt:
MyRibbon.Invalidate zet alleen de defaultwaarden terug, geeft bij mij trouwens geen foutmelding.
Als je niet telkens wilt opslaan, sluiten en weer openen zul je in één keer je code goed moeten hebben.;)
Wat probeer je precies te bereiken?

@AHulpje
welke versie gebruik je ik 2021
en gaat fout op myribbon.Invalidate()
Dat de knoppen op de ribbon altijd werken na toevoegen nieuwe code.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan