Dropdown List met geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ylm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
hey,

Ik heb een vraagje, Ik heb een formulier en als je die dan ingevuld hebt krijg je een checklist met wat je geselecteerd hebt. Je word doorverwezen naar checklist pagina waarin je in de "linker kolom" het zelfde formulier ziet en in de "linker kolom" ziet wat je gekozen hebt, hij leest dus de waardes uit het formulier.

Hij moet in het formulier dus alles onthouden zodat mensen nog snel aanpassingen kunnen doen voor ze verzenden.

Dit doet hij goed door value=<? if(isset($_POST['waarde'] etc... etc... maar waar het om gaat is, dat hij de dropdown menu's niet wil onthouden. Alle teksten velden onthoud hij halve de dropdown menu's die gaan standaard terug op de eerste waarde in dit geval "keuze selecteren"

Iemand enig idee hoe ik kan zorgen da hij ook deze waardes onthoud?

Alvast bedankt

Bij het opbouwen van de dropdown controleren tegen de waarde die uit de POST data meekomt en als deze overeenkomt 'selected' toevoegen om deze waarde als standaard te tonen. Als je er zelf neit uit komt moet je de code die de dropdown genereert even plaatsen.

Bij het opbouwen van de dropdown controleren tegen de waarde die uit de POST data meekomt en als deze overeenkomt 'selected' toevoegen om deze waarde als standaard te tonen. Als je er zelf neit uit komt moet je de code die de dropdown genereert even plaatsen.

Bedankt voor je snelle reactie, ik kwam zonder internet te zitten... vandaar deze super late reactie.

Ik ben er nu een beetje mee bezig, kijken of het lukt maar hier de code:

<select name="inbinden" size="1">
<option selected="selected">Keuze selecteren</option>
<option>Ja</option>
<option>Nee</option>
</select>

Nu moet het als ik "Ja" kies ook onthouden worden op de volgende pagina..

Bij gewone tekstinvoer heb ik deze waarde mee gegeven en die onthoud hij perfect.

<input type="text" size="30" maxlength="40" name="straat" value="<?php if(isset($_POST['straat'])) { echo $_POST['straat'];} ?>">

Alvast Bedankt!

php code en html door elkaar is niet de meest elegante methode, maar jouw stijl volgend wordt het zoiets, ik heb het niet gecontroleerd verder:

<option value=0 <? if $_POST["inbinden"] <= 0) echo "selected";?>>Keuze selecteren</option>
<option value=1 <? if $_POST["inbinden"] == 1) echo "selected";?>>Ja</option>
<option value=2 <? if $_POST["inbinden"] == 2) echo "selected";?>>Nee</option>
</select>

php code en html door elkaar is niet de meest elegante methode, maar jouw stijl volgend wordt het zoiets, ik heb het niet gecontroleerd verder:
PHP:
<option value=0 <? if $_POST["inbinden"] <= 0) echo "selected";?>>Keuze selecteren</option>
<option value=1 <? if $_POST["inbinden"] == 1) echo "selected";?>>Ja</option>
<option value=2 <? if $_POST["inbinden"] == 2) echo "selected";?>>Nee</option>
</select>
Dan zou ik er zoiets van maken:

PHP:
<select name = "inbinden" size = "1">
	<option value = "0"<? if ($_POST["inbinden"] <= 0) echo " selected = \"selected\"";?>>Keuze selecteren</option>
	<option value = "1"<? if ($_POST["inbinden"] == 1) echo " selected = \"selected\"";?>>Ja</option>
	<option value = "2"<? if ($_POST["inbinden"] == 2) echo " selected = \"selected\"";?>>Nee</option>
</select>
Begin-( gezet bij de if en ook de selected-waarde volgens de "regels" :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan