• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown menu bepalen in welke cel gegevens worden weggeschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericssport

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Beste probleemoplossers,

Ik heb zelf al het één en ander geprobeerd, en het forum afgespeurd naar mogelijke antwoorden, helaas is het me niet gelukt dit om dit probleem op te lossen.
Door middel van een dropdownmenu (kolom A) wil ik bepalen waar de gegevens (kolom B) worden weggeschreven (kolom C, D, of E).

Wie kan mij uit de brand helpen?! :)

Post anders eens een voorbeeldbestandje met wat je tot hiertoe in elkaar gestoken hebt want zo is het een beetje vaag

Ik heb het bestand aangepast.
De volgende zaken zijn veranderd:

1. In de dropdown staat nu geen lege cellen meer, omdat ik dat persoonlijk niet zo mooi vind.
  2. Zodra je een naam toevoegt, wordt deze automatisch toegevoegd aan de dropdownlijst.
  3. De totalen van de mensen wordt nu met een formule bepaald.
  4. Het laatste bedrag van de mensen wordt ook met een formule bepaald.
  5. De samengestelde cellen heb ik weggehaald, omdat deze vaak problemen geven.
  6. Er stond "berag" in het overzicht ipv "bedrag".

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dank voor de reactie,

Doet precies wat de bedoeling is in het voorbeeld, maar als ik de formule uit kolom overneem en toe wil passen krijg ik steeds " #deel/0! " terug?! Wat doe ik fout?

Dank voor de reactie,

Doet precies wat de bedoeling is in het voorbeeld, maar als ik de formule uit kolom overneem en toe wil passen krijg ik steeds " #deel/0! " terug?! Wat doe ik fout?

Kloppen de verwijzingen naar de cellen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik geloof het wel, hierbij het voorbeeldje, ik kijk ongetwijfeld ergens overheen..:confused:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik geloof het wel, hierbij het voorbeeldje, ik kijk ongetwijfeld ergens overheen..:confused:

2 dingen:

1.
Code:
=ALS(AANTAL.ALS($Z$20:$Z$71;AF23)=0;"";INDIRECT("Y"&1[COLOR="Red"][B]9[/B][/COLOR]+VERGELIJKEN(2;1/(($Z$20:$Z$71=AF23)*($Y$20:$Y$71)))))

2.
De formule is een matrix-formule dus afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER ipv ENTER.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb het bestand aangepast.
De volgende zaken zijn veranderd:

1. Zodra je een naam toevoegt, wordt deze automatisch toegevoegd aan de dropdownlijst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nog één klein vraagje, hoe heb je dit gedaan? :)

Laatst bewerkt:
Nog één klein vraagje, hoe heb je dit gedaan? :)

De A-kolom van het werkblad Dropdown heet Naam.
Je kunt in een gegevensvalidatie niet rechtstreeks naar een ander werkblad verwijzen maar wel naar een benoemd bereik (zoals in dit geval Naam).

In de gegevensvalidatie staat onderstaande formule:
Code:
=VERSCHUIVING(naam;0;0;AANTALARG(naam);1)

Dit houdt in:
- Vanaf Naam (de 1e cel van Naam wordt gehanteerd dus cel A1)
- 0 Rijen naar beneden (blijft dus cel A1)
- 0 Kolommen naar rechts (blijft dus ook cel A1)
- Hoeveelheid waardes Naam als Aantal Rijen selecteren. Dus staan er 5 namen in Naam dan 5 rijen selecteren.
- 1 Kolom breed.

Dus voeg je namen toe onder de laatste naam dan neemt AANTALARG(naam) dus ook automatisch toe.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Helpers,

Nogmaals dank voor jullie hulp, het werkt echt geweldig!, maar helaas heeft mijn baas besloten dat het nu anders moet :confused:.

In plaats van dat je middels een bedrag dat gekoppeld is aan de dropdown een laatste wijziging en totaalstand krijgt, moet het nu andersom. Van de totaalstand moet middels het bedrag(en) dat aan de dropdown gekoppeld is elke keer de laatste wijziging afgetrokken worden..

Ik heb zelf al vanalles geprobeert maar het is me helaas niet gelukt, wie kan me helpen?

Bestandje bijgevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien met een combi van beide?

Voor G11:
Code:
=SOM.ALS(A$2:A$19;E11;B$2:B$19)-INDIRECT("B"&1+VERGELIJKEN(2;1/(($A$2:$A$19=E11)*($B$2:$B$19))))
Afsluiten weer als matrix.
Eventueel de bereiken aanpassen.

Laatst bewerkt:
Nee dat werkt helaas niet. Ik heb een nieuw voorbeeldje gemaak van hoe het zou moeten werken. Wie kanb me helpen :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Roncancio en andere probleem-oplossers,

Ik heb weer een dropdown gemaakt (aldoende leert men) maar er zitten op één of ander manier lege cellen bij, met gevolg dat je elke keer in de dropdown omhoog moet scrollen. Hoe kan ik dit verhelpen, oftewel; hoe heb je dit gedaan? :)

1. In de dropdown staat nu geen lege cellen meer, omdat ik dat persoonlijk niet zo mooi vind.
Roncancio

Ericssport,

je moet er voor zorgen dat er geen lege cellen tussen staan.
Dus de inhoud moet aansluitent zijn.

Dit krijg je door gebruik te maken van Dynamische Gegevensvalidatie. Kijk op volgende link voor een woordje uitleg.
http://www.jkp-ads.com/Articles/ExcelNames07NL.asp
Bekijk ook eens de formule die Roncancio gebruikt heeft in het bestandje in post #4 om de validatielijst te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan