• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu bij valideren verschijnt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron Veenstra

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Berichten
14
Ik heb een document waarin het dropdownmenu niet meer verschijnt.
Het document had bv in kolom a een keuze mogelijkheid tussen ja, nee en soms.
Als je nu iets in deze kolom invult krijg je wel keurig de melding dat je geen goede keuze hebt gemaakt. Als je met valideren de inhoud wist en hem weer opnieuw aanmaakt blijft het probleem.
Iemand een idee in een mogelijke oplossing?
Ik werk met excel 2003 en het document is niet beveiligd en ook niet gedeeld.

mvg,
Ron
 
Ron,

Als je de cel activeert en bij validatie kijkt, wat zie je dan?
 
Ik heb een document waarin het dropdownmenu niet meer verschijnt.Het document had bv in kolom a een keuze mogelijkheid tussen ja, nee en soms. Als je nu iets in deze kolom invult krijg je wel keurig de melding dat je geen goede keuze hebt gemaakt. Als je met valideren de inhoud wist en hem weer opnieuw aanmaakt blijft het probleem. Iemand een idee in een mogelijke oplossing?
Als je hier een voorbeeldbestandje post met het vermelde probleem, dan is dat zo opgelost.
Zonder zo'n bestand blijft het gissen naar oorzaken.
 
Bekijk bijlage vb.bmp

Als ik een cel selecteer en bij validatie kijk staat bij gegevensvalidatie in het tabblad instellingen in het vakje toestaan:lijst, in het vakje Bron: de keuzes gescheiden met een ; en verder een vinkje in de vakjes lege cellen negeren en vervolgkeuzelijst in cel.
Zie voorbeeld.
 
Je post geen voorbeeldbestadnd maar een afbeelding, die ook nog eens erg onduidelijk is.
Maar voor zover ik het kan zien, staat er in de toegestane lijst NIET wat jij schrijft dat er staat: Ja;Nee;Soms).
 
Zapatr: Het is inderdaad een afbeelding die ik heb meegestuurd. Het orginele document mag ik gezien privacy niet meesturen, vandaar dat ik een deel van het schermprint heb meegestuurd. En die ja, nee en soms heb ik genomen als voorbeeld en komt inderdaad ook niet overeen met de keuzes in het orgineel.
 
Dan valt er verder weinig over te zeggen.
Ik begrijp ook wel dat je geen privacy-gevoelige gegevens hier kunt plaatsen, mar het is toch heel eenvoudig om alle kolommen te wissen, met uitzondering van die waarin zich het probleem voordoet, en in die ene kolom fictieve gegevens te plaatsen?
 
Maak dan even een voorbeeld op dezelfde manier als het origineel en plaats dat hier. Maar misschien ontdek je daardoor ook zelf al wat er fout zit.
 
Het probleem deed zich voor bij een collega en dan in 1 bepaald document. Ik heb het nu opgelost om de data als waarde in een leeg voorbeeld sjabloon te plakken, waar het valideren wel gewoon werkt. Zelf denk ik dat het iets kleins is, zoals het uitzetten van een optie. Ben er nog wel nieuwsgierig naar, maar ik wil er verder geen tijd meer insteken. Wel een ieder bedankt die heeft gereageerd en meegedacht.

mvg,
Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan