• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu gebruiken om gegevens uit een tabblad op te vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arcss

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2020
Kort samengevat:
Dit dient om de gegevens van een inschrijvingsformulier die ik van een Google Forms document krijg om te zetten in een afdrukbare versie

De gegegevens komen automatisch in een eerste tabblad, iedere persoon die het formulier invult krijgt een volledige rij.
In het 2de tabblad had ik graag de nodige informatie vanuit het 1ste overzichtelijk in een 'afdrukbare' versie gekregen.
Tot hiertoe geen probleem, maar in het 2de tabblad zou ik met een dropdown-menu de naam willen selecteren zodat de rest automatisch wordt aangevuld.

Ik zit redelijk vast, al zal het waarschijnlijk niet zo moeilijk zijn :-) Er zijn extensies voor Google Forms, maar deze zou ik nu niet willen gebruiken.

Bijlagen

Bedankt! Dit is het.
Ik probeer de formule te vatten, maar begrijp het laatste stuk niet =VERT.ZOEKEN($B$7;Gegevens!$A$2:$D$3;RIJ(A4);0)

Misschien even op de <F1> toets drukken? En dan zoeken op VERT.ZOEKEN?

RIJ(A4) zal als waarde 4 opleveren. De 0 staat voor benaderen ONWAAR. Dus dat je alleen een match krijgt bij een exacte waarde.

Het voordeel van het gebruik van de functie RIJ() is dat je maar 1 formule nodig hebt die je naar beneden kan slepen anders wordt het

Code:
B8: =VERT.ZOEKEN($B$7;Gegevens!$A$2:$D$3;[COLOR=#FF0000]2[/COLOR];0)
B9: =VERT.ZOEKEN($B$7;Gegevens!$A$2:$D$3;[COLOR=#FF0000]3[/COLOR];0)

Etc

De help maakt het alleen wat moeilijker :)

Kan mij iemand in dit concrete geval nog wat op weg helpen?
Formulierreacties 1: moet ik vanaf blijven, komen rechtstreeks van Google
Kopie: is een kopie van de Formulierreacties --> deze gebruik ik om de gegevens van te halen en manueel stamboeknummer bij te voegen
Blad3 is om het afdrukbaar te maken :)

Bijlagen

Deze in B9 en doortrekken

Code:
=VERT.ZOEKEN($B$8;Kopie!$B$2:$CE$500;RIJ(A3);0)

IN D8

Code:
=VERT.ZOEKEN($B$8;Kopie!$B$2:$CE$500;[COLOR="#FF0000"]2[/COLOR];0)

Hopelijk begrijp je de functie nu beter

Laatst bewerkt:
TX! Ik begrijp ze beter.

Ik trek ze eens helemaal door tot onder naast het af te drukken gebied en puzzel ze dan mooi op hun plaats :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan