• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown-menu inhoud afhankelijk van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Hallo,

Is er een mogelijkheid om een dropdown-menu te plaatsen die afhankelijk is van een cel?
In een tabblad heb ik een lijst met facturen van terugkerend klanten. Zijn weergegeven als: naam-factuurnummer.xlsx
Als ik bijvoorbeeld een naam van een in de cel invoer, dan moet de keuzelijst alleen de facturen van die klant weergeven. De factuur moet een andere cel worden weergegeven als link naar het gekozen factuur, zodat ik de factuur kan openen.

Alvast dank!

Een stukje code erachter en klaar.

Over code gesproken, hier staat wat je moet doen:
·--· ·-·· ·- ·- - ··· · · -· ···- --- --- ·-· -··· · · ·-·· -·· -·· --- -·-· ··- -- · -· -

Dat kan je overigens ook lezen als je op de link in m'n handtekening klikt.

Laatst bewerkt:
Bvb

Zet eerst alle gegevens in een aparte kolom waarnaar je kunt verwijzen vanuit gegevensvalidatie (zie tabblad facturen). De hyperlink is gedaan met Vba.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helaas kan ik de validaties niet bekijken van de nieuwere versies.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dat in elkaar steekt met die hyperlink op een dubbelklik.
Met deze methode gaat je dat nooit lukken.
Code:
ActiveWorkbook.Range("N5").FollowHyperlink

Maak in ieder geval ook geen gebruik van samengevoegde cellen.

@HSV, ik probeerde het te testen met een doubleclick. Het lijkt te werken (al met 1 klik). Ik zou niet weten waaraan dat ligt.

Omdat het een vaste hyperlink is heb je aan een klik genoeg.

Wijzig N5 eens en probeer dan de gekozen bestand te openen; lukt dat?

Ik krijg wel de melding of ik het bestand wil openen. Dus ja dat werkt.

Volgens mij open je gewoon hetzelfde bestand bij welke keuze ook gemaakt wordt.
Het is namelijk een vaste hyperlink en daarbij het adres gelijk blijft.

Nu je het zegt. Idd wil het hetzelfde bestand blijven openen. Gaat niet werken dus

Hallo,

Na een poos met je handreiking gestoeid te hebben en een regel in Facturen toegevoegd. maar er gebeurt verder niets, dan alleen een naam erbij maar verder wordt de dropdown menu niet aangevuld.

Bijlagen

Dat komt omdat je de bereiken moet aanpassen in de formule. Ik gaf een voorzetje als voorbeeldbestandje.
Als je deze zo in de gegevensvalidatie zet van cel N5 zal het wel werken.
Code:
=VERSCHUIVING(Facturen!$M$4;1;VERGELIJKEN($D$9;Facturen!$M$4:$[COLOR="#FF0000"]Z[/COLOR]$4;0)-1;SOMPRODUCT(--(VERSCHUIVING(Facturen!$M$4;1;VERGELIJKEN($D$9;Facturen!$M$4:$[COLOR="#FF0000"]Z[/COLOR]$4;0)-1;30;1)<>""));1)

Ook op tabblad facturen de cel N5 verder doortrekken naar rechts en naar beneden btw

Laatst bewerkt:
Hallo,

Hartelijk dank voor de input. Ik ben weer aan het stoeien geweest, Heb de bereik in de formules vergroot. De cel N4 naar rechts doorgetrokken en N5 doorgetrokken naar rechts en naar beneden. Maar op tabblad Facturen kom ik niet verder, kan niet achter komen waar het fout zit.

Alvast dank!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan