dropdown menu met achtergrond...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dagmar90

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
help me please!!

ik moet dus voor school een dropdown menu maken met verschillende kleuren en als je dan op die kleur klikt moet de achtergrond die kleur worden, iemand enig idee hoe het moet??

Ik wil niet vervelend doen.. Maar in dat andere topic werd al gezegd ''probeer iets en als je ergens vast zit laat het dan weten''

Laat dan in ieder geval zien WAAR je precies fout zit..

Ik wil niet vervelend doen.. Maar in dat andere topic werd al gezegd ''probeer iets en als je ergens vast zit laat het dan weten''

Laat dan in ieder geval zien WAAR je precies fout zit..

dat zeg ik toch... dit hele gebeuren lukt me al niet, ik heb het dropdown menu wel... maar hoe maak je nou een link in je menu....

okeej hier nu de hele opdracht:

Maak een pagina met een dropdownmenu, waarin je een tiental verschillende kleuren zet (gebruik desnoods getallen, maar vertel de gebruiker welke kleur hij zal kiezen). De gebruiker kiest een kleur. Vervolgens verschijnt er een testvak met de gekozen kleur als achtergrondkleur (denk aan kleur letters!!) en de opdracht aan de gebruiker om de naam van de kleur in het vak te typen. Als de naam klopt, verschijnt er een vrolijk plaatje, als de naam fout is een plaatje dat dat aangeeft

snapt iemand uberhaubt de opdracht....?:confused:

ik snap nog hoe je een dropdownmenu maakt... dat heb ik wel maar hoe zorg je er nou voor dat als je op zo'n kleur klikt dat er een "testvak" komt, zou ik dat in een promptbox moeten zetten ofzo...

Kijk eens naar de "onchange" van een select-element. Deze kan je een waarde geven waarmee je bijvoorbeeld de achtergrond kleur verandert.

Verder ben ik het met de overige posters eens: probeer eens wat of zoek op google ("javascript change backgroundcolor" ofzo).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan