• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

cortex

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2009
Beste Experts,

Zie bijlage:
Ik wil dmv op cel a1 <tabblad dashboard> te klikken een dropdown menu krijgen waarin ik de tabbladen met weeknummers met de resultaten kan selecteren ( week01, 02 of 03).

Is dit mogelijk?

alvast bedankt, Cortex

Bijlagen

Geweldig, bedankt!

Kun je deze formule eens uitleggen, en als laatste als de weeknummers op één tabblad staan hoe maak ik dan zo'n dropdown menu?

Gr, Cortex

Beste cortex ;)

Hier een woordje uitleg over de validatielijst.
Via de link naar de website is niet hetzelfde zoals popipipo ze aangemaakt heeft.

Je kan op 2 manieren een validatielijst aanmaken.

1e. Je maakt een lijst ergens in een kolom met de namen van de tabbladen en je verwijst dan in de gegevensvalidatie bij toestaan naar lijst en bij bron geef je het bereik waar de namen van de tabbladen staan of een naam via naamvak. (zoals op de site)

2e of je doet het op de manier van popipipo en je geeft de namen allemaal weer bij bron in de gegevensvalidatie.

De formule in cel B3 is de volgende:

=VERT.ZOEKEN(A3;INDIRECT($B$1&"!A3:B6");2;0)

Dit is gewoon zoeken in een bereik dat verwijst naar het tabblad dat in de validatielijst staat.

A3= Noord
INDIRECT(B1&"!A3:A6) wordt dan Week02!A3:A6
2 = kolomindex
0 = exacte overeenkomst

Wordt dan :Noord wordt gezocht in bereik Week02!A3:A6 met als uitkomst wat in de 2de kolom staat.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Heel hartelijk dank voor de aanvullende info!

Groetjes, Cortex

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan