Dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsojo

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
213
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn dropdown menu en de javascript code. Ik heb een javascript code die voor de drop down zorgt. Op mijn eigen browser, google chrome of firefox, doet hij het perfect en is er niets aan de hand. Maar op internet explorer ondersteund hij niet het js bestand. Dan werkt het drop down menu niet goed.

Hoe zorg ik ervoor dat het js bestand wél ondersteund wordt?

Lars
 
Door je menu niet in Javascript te bouwen.


Misschien een beetje een flauw antwoord, maar het is nou eenmaal een feit dat je beter geen Javascript voor je menu's kan gebruiken. Met CSS gaat het namelijk ook prima, zonder de vervelende browserverschillen.
 
Hoi larsojo,
  • Om op weg te raken voor een css-menu, als je daar geen ervaring mee hebt, bv.:
    List-O-Matic.
  • En anders Google. ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Mijn menu was ook in CSS gemaakt, maar ik heb het probleem ontdekt. Ik gebruik ook het attribuut <div>. Dit zag er met het probleem zo uit:
<div id="menu" ">. Nu ziet het er zo uit: <div id="menu">. Er stond een " te veel. Die is weggewerkt en nu doet het menu het.

Bedankt voor jullie hulp!
Lars
 
Ha, een html-errortje, dat kan ook altijd. ;)

=====
(half-en-half offtopic)
Nu zie ik trouwens pas dat That Guy ook al een Google-link had opgegeven bij het woord CSS. :eek:
Ik vond het al zo'n incomplete reactie, niets voor That Guy.

Bij deze nogmaals een malus voor helpmij.nl, dat is een negatieve bonus,
voor het weghalen van de onderstreping bij links,
want ik zie soms het verschil niet tussen een link en de gewone tekst.
  • Normdocument Webrichtlijnen.nl:
    IJkpunt 2.1:
    Zorg ervoor dat alle informatie die met behulp van kleur wordt overgebracht ook beschikbaar is zonder kleur, bijvoorbeeld uit de context of uit de opmaak.
  • Richtlijn R-pd.10.1:
    Zorg ervoor dat communicatieve elementen hun betekenis niet uitsluitend door kleur overbrengen.
  • Richtlijn R-pd.10.3:
    Zorg voor voldoende helderheidscontrast tussen tekst- en achtergrondkleur.

  • w3c, WCAG (Web Content Accessibility Guidelines, NL vertaling),
    Richtlijn 1.4.1:
    Gebruik van kleur:
    Kleur wordt niet als het enige visuele middel gebruikt om informatie over te brengen, een actie aan te geven, tot een reactie op te roepen of een visueel element te onderscheiden. (Niveau A)
    [= hoogste prioriteit, CSShunter]
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
<off>

Tjsa, ik heb inderdaad ook wel vaker een link gemist, wat weer een nutteloze post oplevert die om een link vraagt.

En, laat me raden, jij 't zeker je links? Moet zeggen dat het een goed idee is... nog beter zou natuurlijk zijn als de helpmij stijl zou worden aangepast ;).
 
@ That Guy:
Ja, ik klik bij een link telkens handmatig op de U , zij het met enige frisse tegenzin *):
het wordt een echte html-<u>, en geen {text-decoration: underline} ...
  • HTML4.01 specificatie (van wanneer ook al weer? juist: van 1999!):
    U: Deprecated. Renders underlined text.
Maar beter wat dan niks. ;)

_____
*) Doe ik al sinds de onderstreping er uit gehaald werd. Met 4,3 berichten per dag en ik gok gemiddeld 2,5 link per bericht kan je uitrekenen hoeveel ik U-klik: 3.923 keer per jaar (voor schrikkeljaren komt daar een kleine correcte bij :) ).

Maar wel volstrekt nodeloze tijdspassering, want 1 regeltje css in het helpmij.css en het is gepiept.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan