dropdown met voorspellende functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dakara

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2012
Geachte lezer,

Ik had een vraag op site zoals google is er een mogelijkheid om als er een of meerdere letters zijn ingevuld dat
deze dan automatische aanvult.

Ik heb momenteel een klein excelbestandje met hierin gegevens

mijn bedoeling is dat als je twee waardes invult dat hij m automatisch aanvult.
Heb gelezen dat het met een "combobox" gedaan moet worden
Echter lukt het niet om de combobox werkend te krijgen.
(de output is een indexcijfer) en die kan ik niet terugzetten na een tekst om de gegevens op te laten zoeken
(Vlookup is geen optie, omdat er dan een kolom voor moet en dat zorgt ervoor dat alle macro's opnieuw geschreven moeten worden)

Heeft iemand nog een idee?

Zonder voorbeeldbestandje ? Neen.

Ik heb op het internet gezocht en heb een voorbeeldje gevonden alleen lukt het niet om mijn mijn basic kennis het voor elkaar te krijgen
(kopie van internet)

Blad 2 staan de gegevens op en blad 1 D4 moet de zoekwaarde worden
ik krijg m maar niet gereproduceerd. Ik probeer hiermee mijn VBA kennis
beter te laten worden door een fictieve database te bouwen en ik heb gezien dat dit kon
Alleen krijg ik het maar niet voor elkaar wat doe ik fout?

Bijlagen

Ik zie niet onmiddelijk de relevantie tussen het door jou gezochte internetbestand en jouw database aangezien het daar enkel gaat over een zich verplaatsende combobox.
Laten we ons dus concentreren op hetgeen jij wil bereiken.
Als ik je vraag goed begrijp wil je op Blad1 een combobox gevuld met gegevens uit Blad2 waaruit je een selectie kan maken.
Deze selectie moet dan opgezocht worden in Blad2 en dan moet er een waarde uit een andere kolom naast de gezochte waarde verschijnen op Blad1.
Ik heb dan 3 vragen voor jou
1) In welke kolom moet er gezocht worden op Blad2 maw met welke waarden moet de combobox gevuld worden?
2) in welke kolom bevindt zich dan de waarde die je op Blad1 wil zien verschijnen?
3) In welke cel op Blad1 moet dan de gevonden waarde geplaatst worden?

Ik zou zoiets alleen in waarde D4 willen hebben (van het eerst blad).
Echter als ik de code kopieer (dus met exact dezelfde functie en alle waardes) loopt de functie ook niet
Wat doe ik verkeerd?

Hoe wil je in godsnaam geholpen worden? Ik stel je 3 vragen en je geeft op geen enkele een duidelijk antwoord.
Mijn glazen bol is tijdelijk buiten gebruik.
Lees aub mijn vorige post eens grondig door en beantwoord de gestelde vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan