dropdownbox met gebruikersinvoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickboon18

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
hey, ik wil dat gebruikers uit een categorie kunnen kiezen dmv een dropdownbox welke wordt gevult met data uit een database.
als ze een nieuwe categorie willen toevoegen dan zou dat gelijk moeten kunnen.
ik had de volgende oplossing bedacht.
ik maak een dropdownbox en zet daar met een div een tekstvak overheen zodat alleen het pijltje van de dropdown nog zichtbaar is.

als je dan op het pijltje klikt krijg je de options dus gewoon te zien, als je op zijn optie drukt (onchange) dan vult hij de teksvak met de value van de geselecteerde optie van de dropdown.

dit werkt prima en je ziet bijna niet dat er een tekstvak over de dropdown ligt.

heb alleen 1 probleem, de categorieen hebben natuurlijk namen in de database maar ook een ID en die id zou ik graag willen gebruiken in een hidden veld zodat het tekstvak wat boven de dropdown staat alleen dient als weergave en de hidden veld dient als het versturen van de geselecteerde categorie.

mijn vraag dus
als je <option>cat_naam</option> hebt krijg je als value cat_naam, dat is prima
maar als je <option value='12'>cat_naam</option>hebt krijg je als value het cat nummer(12), dat is ook prima
alleen zou ik het tekstvak dus de cat_naam willen geven en de hiddenveld het cat_nummer 12 dus

hoe vang ik dus evengoed de weergavenaam van de option op als er een value aan toegekent is.

ok nou ik hoop dat jullie het snappen want het was al moeilijk genoeg om dit zo uitgelegd te krijgen

dank, nickboon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan