• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdownbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrieM

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Ik ben bezig met een bestand te maken waarmee je een voertuig kan uitkiezen. Hiervoor maak ik gebruik van twee dropboxen. In de eerste staan de merken, en in de tweede de types.

Nu wil ik dat als ik in het eerste box de merk heb gekozen, dat dan in de tweede box alleen de typen van dit merk staan i.pv. alle typen.

Ik voeg een bestand toe met voorbeeld.
Hoop dat iemand de oplossing heeft.

Bijlagen

2 mogelijkheden
met valideren en als
of autofilter

mvg Imod

nogmaals met bijlage

2 mogelijkheden
met valideren en als
of autofilter

mvg Imod

Bijlagen

Hallo,

Ben razend nieuwsgierig naar het antwoord maar kan het bestandje niet openen.
Jammer.

Hoe open je een rar bestand.

Groeten Jannie

Nog een mogelijkheid, bestandje van Imod wat aangepast.

Staat nu een macro in om de types van het gekozen merk in een lijst te zetten.

De 2e dropdown heeft nu een variable invoerlijst. dit is een benoemd bereik 'keuzelijst2' die met een formule gekoppeld is aan de lijst met types.

Bijlagen

He Imod en Hans bedankt Het werkt:thumb:

Hoe open je een rar bestand.
Dit is een soort zip bestand. Kun je uitpakken via winrar.
Gebruik zelf Zipgenius. Zijn beide gratis te downloaden.

Nog een vraagje, Bij de tweede dropdownbox staat er als invoer range "keuzelijst2"

Ik kan alleen niet vinden hoe deze keuzelijst wordt gegenereerd. Aangezien ik het hier en daar iets veranden wil ik graag weten hoe en waar je deze lijst kan aanpassen en/of maken.

In de menubalk:

Invoegen--> Naam--> definieren. In het dialoogvenster dat opent staat keuzelijst2 en kun je hier aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan