• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdownlist excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
hallo, ik heb 2 vragen mbt de dropdownlist; namelijk hoe kan ik met kleuren werken in een dropdownlist(als ik namelijk een dropdownlist aanmaak met kleuren,dan worden deze kleuren niet getoond in de kolom waar ik de dropdownlist heb toegepast) en hoe kan ik waardes toevoegen in een dropdownlist(als ik een waarde toevoeg aan een dropdownlist en ik selecteer de bestaande waardes en de nieuwe waarna ik op de rechter muisknop klik en name a range selecteer, dan krijg ik een error omdat de naam al bestaat.

alvast bedankt.

hallo, ik heb 2 vragen mbt de dropdownlist; namelijk hoe kan ik met kleuren werken in een dropdownlist(als ik namelijk een dropdownlist aanmaak met kleuren,dan worden deze kleuren niet getoond in de kolom waar ik de dropdownlist heb toegepast) en hoe kan ik waardes toevoegen in een dropdownlist(als ik een waarde toevoeg aan een dropdownlist en ik selecteer de bestaande waardes en de nieuwe waarna ik op de rechter muisknop klik en name a range selecteer, dan krijg ik een error omdat de naam al bestaat.

alvast bedankt.

De opmaak (kleuren) worden niet meegenomen alleen de waardes in een drop down list. Wat je wel kunt doen is gaan naar de lijst (niet de keuze lijst) vervolgens eerste cel selecteren waar je de keuze wilt maken --> Menu --> Format --> Conditional Formatting... --> en daar aangeven welke kleuren gebruikt moeten worden bij iedere keuze. Als je dit gedaan hebt dan moet je vanaf de eerst cel met Conditional Formatting die je net aangemaakt hebt selecteren + alle andere cellen selecteren die je hiervoor wilt gebruiken en vervolgens gaan naar Menu --> Format --> Conditional Formatting... --> OK. Nu is het overal toegepast.
Veel succes.
Mirza

pffff omslachtig :-)

en het toevoegen van waardes aan een bestaande lijst;enig idee?

groet

voor de dropdownlist met kleur wel, maar voor het toevoegen van waardes aan een bestaande dropdownlist heb ik eingelijk niets gevonden.of kijk ik er overheen?

grtz,

Kan je geen voorbeeldje geven? Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoeling is.

sorry, stel ik maak een dropdownlist van bijvoorbeeld groentes: appel,peer,banaan. ik noem deze dropdownlist dan groenten(selecteer velden waar de groentes in staan,klik rechtermuisknop en selecteer name a range). wat als ik dan een waarde- bijv. perzik- wil toevoegen aan de waardes van de dropdownlist???als ik dan de oude en de neiuwe waarde selecteer en ik doe wederom name a range met dezelfde naam,dan krijg ik-begrijpelijk- de melding dat de naam al in gebruik is

Bij Invoegen > Naam > Definiëren (Ctrl-F3) klik je de naam van het bereik aan, stel het bereik juist in, en klik op Toevoegen.

sorry, stel ik maak een dropdownlist van bijvoorbeeld groentes: appel,peer,banaan. ik noem deze dropdownlist dan groenten(selecteer velden waar de groentes in staan,klik rechtermuisknop en selecteer name a range). wat als ik dan een waarde- bijv. perzik- wil toevoegen aan de waardes van de dropdownlist???als ik dan de oude en de neiuwe waarde selecteer en ik doe wederom name a range met dezelfde naam,dan krijg ik-begrijpelijk- de melding dat de naam al in gebruik is

Ga naar INVOEGEN - NAAM - DEFINIËREN.
Vervolgens klik je op groenten en onderaan pas je het bereik van groenten aan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wacht, heb het gevonden. In excel 2007 bij formulas staat de name manager. daar kun je het bereik aanpassen. ik heb een prinscreentje bijgesloten.

bedankt voor de hulp allemaal.

Bijlagen

• namemanager.gif
    namemanager.gif
    54 KB · Weergaven: 115
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan