• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdownlists gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertverm

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Hallo, ik wil als het kan in excel een blad beginnen met een aantal drop down menu's
bijvoorbeeld in de eerste dropdown het productgamma, en vervolgens het exacte type.
hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer ik in het eerste dropdown menu het productgamma kies, dat ik in het tweede alleen nog de producten zie in dat gamma?

Dat is inderdaad een heel eind wat ik zoek :)
nu maar even in detail gaan uitvinden hoe het precies werkt, want hij moet daarna nog een foutcode kunnen selecteren, en dan naar de pagina voor die foutcode gaan :P
toch maar even een boek bestellen, anders moet ik hier wel heel veel vragen gaan posten...
thnx in elk geval :)

De plannen zijn iets gewijzigd, wat ik eigenlijk wil is het volgende:
een dropdown menu waar men de machine kan selecteren
vervolgens een drop down menu van de errors die bij die machine op kunnen treden (liefst alleen de errors die op kunnen treden, dus 1, anders de complete lijst en een check of die error ook werkelijk op kan treden)
en wanneer een error geselecteerd is dat hij naar de pagina springt waar de uitleg en probleem oplossing staat.

zou dit mogelijk zijn? en hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Bekijk bijlage probleem1.xlsx

oh ja, misschien wel een belangrijke toevoeging, ik gebruik excel 2007 :)

thanks, Hier kan ik mee aan de gang!
dat het een flinke werkmap gaat worden wist ik al met zo'n 150 foutcodes ;)
overigens, kan ik de code zo aanpassen dat ik de stoornis tabbladen in een ander excel file plaats en daar nog steeds naar gelinkt wordt?

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is alles op een of andere manier wel mogelijk.
Ik heb ooit eens een bestand gemaakt, waar de gegevens uit een ander gesloten bestand gehaald werden.
Het is echter geen kwestie van even de code aan te passen, maar wel een hele nieuwe code schrijven (en daar begin ik niet aan).
Het is eenvoudiger om de storingsbladen gewoon te copieëren naar uw bestand.
Altijd er wel voor zorgen dat de tabblad-namen identiek zijn met de gegevens in de validatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan