• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdownmenu met verwijzing naar een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

robmaas

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Hoi allen,

ik ben bezig met een projectje waar ik meerdere vragen over heb die ik hier beantwoord hoop te vinden. Heb net al 200 topics doorgenomen over dit punt, maar kan de oplossing niet vinden. Gebruik Windows XP en Office 2010.

Ik wil graag op tabblad home 3 of 4 dropdownmenu's die na de ingegeven keuze naar het bijbehorende tabblad gaan. Kom er wel achter hoe je het in een andere cel moet zetten, maar niet hoe je automatisch naar het bijbehorende tabblad moet gaan.

Vervolgens wil ik graag op dat tabblad een knop hebben om weer naar tabblad home te gaan.

En als derde zoek ik een oplossing om de prijzen pas weer te geven naar het invoeren van een code oid. Of een toetscombinatie? Alle tips zijn welkom!

Nou hoop dat iemand zin heeft om mij even uit de brand te helpen! Alvast bedankt.

Bijlagen

Kijk eens naar bereiknamen, daarmee zou het moeten lukken.

Succes,

Dropdown

Ik heb wat als voorbeeld gemaakt, kijk maar eens of je er zelf verder mee komt.

In je bestand heb ik het volgende toegevoegd:
- Dropdownmenu's
- code om naar het betreffende werkblad te gaan
- code om naar het 1e werkblad te gaan.

Het enige wat je nog hoeft te doen is, knoppen aanbrengen en verwijzen naar de code om naar het 1e werkblad te gaan.
Dan zijn vragen 1 en 2 beantwoord.

Vraag 3 kan ik nog niet beantwoorden omdat je niet aangeeft waar de waardes vandaan komen.
Wil je deze eerst berekenen of slechts onzichtbaar maken of wellicht iets op een andere manier?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Kijk! Super bedankt. Nee zijn vaste waardes, maar moeten alleen even verborgen worden.

Ik ga er mee aan de gang, echt super iedereen voor de hulp tot zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan