drupal en views filter against cck field

Status
Niet open voor verdere reacties.

Photoshopper

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Hallo,

Wat ik graag wil bereiken is het volgende,
Ik heb een contentype met 5 cck fields.

Nu wil ik filteren op 1 bepaalde cck field en daat een link van maken die alle nodes met title laat zien waar dat cck field in voorkomt.

Opzich is het minder ingewikkeld dan het lijkt alleen ik kom er niet uit.

dank voor de hulp

Beetje vaag, wat voor velden hebben we het hier over? Wellicht kun je dit beter met de taxonomy module oplossen.

het gaat om ckk text velden, het liefst doe ik dit rechtstreeks met views is wel zo netjes

Dat kan wel hoor, wat je kunt doen is een view aanmaken waarin je voor ieder CCK veld een pagina aanmaakt.
Onder Fields moet je dan node title aanzetten.
Onder filter voeg je dan de naam van het veld toe, bij operator zet je hem dan op "contains any word", alleen de nodes waarbij dat veld is ingevuld zullen dan getoond worden.
Op een andere pagina kun je dan links naar de pagina's zetten die je net aangemaakt hebt.

hm, m'n uitleg klinkt nogal warrig denk ik, niet echt makkelijk om op afstand uit te leggen.

NB: deze uitleg is voor Drupal 6.x

ik snap je antwoord wel helaas werkt het nog niet zoals ik zou willen.
Ja ik vraag dan ook wel wat.
Het is idd moelijk mijn issue over te brengen en daar een kloppend antwoord op te geven.

Nou kan ik wel op de drupal forum zelf de vraag gaan stellen maar krijg vaak geen antwoord.

Weet je nog een plaats om mijn vraag te stellen?

Ik kom er niet uit, wat ik wil is het cck field limiteren:bijv
als voor beeld cck field land.
cck field is land is nederland of duitsland of belgie.
er zijn meerde nodes met cck field nederland of duitsland of belgie als cck.
Nu wil niet linken naar al die nodes, maar een link naar de pagina met nodes van nederland en duitsland en belgie
elk dus een eigen pagina die nodes weergen van een enkel cck field dus een overzicht van nodes die een specifieke cck land hebben is nederland.

Of kom je dan toch weer naar taxonomy, ik vind taxonomy zo omslachtig volgen mij moet dit gewoon kunnen met views.
wil ik dat ie limiteert op 1 keer laten zien nederland, duitsland, belgie, en dus nie al die nodes gaat laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan