drupal site valt regelmatig weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hey iedereen,
Heb een probleem met mijn druppal site. Die valt regelmatig weg na het opslaan van een pagina.
Ik krijg dan de volgende melding te zien
PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1226 User 'tomcoyp5_drup1' has exceeded the 'max_questions' resource (current value: 30000) in lock_may_be_available() (line 167 of /home/tomcoyp5/domains/mijnkijkophetverleden.be/public_html/includes/lock.inc).

Op sommige momenten gaat het gewoon vanzelf.
Kan iemand helpen?
Alvast bedankt

Hoe kan ik die laatste stap dan uitvoeren: - Schakel alle database-query-limiet-verslindende modules uit. of kan ik dat op een andere manier oplossen?

Werk je in Drupal 6 of 7?

Je kunt namelijk caching aanzetten om veel queries te voorkomen. Doe dit alleen op een live-website, anders moet je continu de cache legen om een wijziging door te voeren.

Bij Drupal 7:

- Log in als administrator.
- Ga naar Instellingen > Ontwikkeling > Prestaties.
- Vink aan: Pagina's cachen voor anonieme gebruikers.
- Minimum cache-levensduur: <geen>.
- Verval van gecachte pagina's: 1 uur.
- Vink aan: CSS-bestanden samenvoegen en comprimeren.
- Vink aan: JavaScript-bestanden samenvoegen.

Dat zal je website een stuk sneller maken en zal minder queries uitvoeren vanwege punt 3.

Om nog minder queries te maken; bestudeer de boost module eens en daarna de Boost Crawler.

Oke bedankt voor de info sorry voor de dubbele vraag. Nog één klein vraag een live-website is dat een website op een externe server?

Geen probleem :thumb:

Antwoord: Nee, een live-website is een website die al echt online staat voor bezoekers van buitenaf. Het tegenovergestelde noem je bijvoorbeeld een test-website, ontwikkel omgeving, development website, of iets dergelijks. Aan een live-website worden bijna geen wijzigingen gedaan in de code, maar alleen inhoudelijk.

Het is verstandig om inderdaad even de cache te legen. Zo weet je zeker dat je een verse cache hebt.

Zodra je een wijziging hebt doorgevoerd, kun je de cache weer legen om de wijziging direct door te voeren, of je moet eventjes wachten.

Heb de aanpassing gedaan maar krijg nog steeds de foutmelding maar nu als ik de pagina opsla en website wordt terug bereikbaar wordt de veranderde wijziging wel doorgevoerd

Lees ook even de laatste twee regels uit bericht #4.

De instellingen die je nu gedaan hebt, versnelt je website en alleen "Vink aan: Pagina's cachen voor anonieme gebruikers" zorgt voor minder database queries.

Wat je dus het beste kan doen is de Boost module gaan draaien, om zoveel mogelijk queries te voorkomen.

Normaal gesproken op www.drupal.org, maar die is momenteel "offline" vanwege verhuizing.

Weet je wel hoe je een module moet installeren e.d.? Anders raad ik je zeer zeker af om deze module te gaan installeren, omdat dit een vrij machtige module is.

Ja normaal wel dat is via de modulepagina en dan nieuwe module installeren vervolgens link kopieëren en alleen nog activeren.
Ondertussen heb ik de module kunnen installeren hoe moet ik hem gebruiken?

Laatst bewerkt:
Na het installeren krijg ik deze melding te zien bovenaan de modulle pagina.
Warning: mkdir() [function.mkdir]: Permission denied in boost_mkdir() (regel 1310 van /home/tomcoyp5/domains/mijnkijkophetverleden.be/public_html/sites/all/modules/boost/boost.module).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan