Drupal ter vervanging van Dreamweaver-website

Status
Niet open voor verdere reacties.

vreesep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2014
Beste, momenteel is mijn website opgebouwd, en af en toe nog onderhouden via de kostelijke Dreamweaver software. Alles staat in een aparte map op mijn webspace. Nu wil ik een nieuwe website opbouwen met Drupal. Hoe kan ik een test-site opbouwen op mijn zelfde webspace zonder dat die de huidige Dreamweaver versie verloren/overschreven raakt?

Verdiep je daar maar eens goed in wat mogelijk is ..
Maak eerst een backup van de site die je bewaren wilt...
Een nieuwe site betekent een nieuwe MSQL database..... niet alle providers bieden die optie aan... soms 1 soms 2 soms wel 5 of meer.... Je hebt er nu minimaal 2 nodig.
En kies dan voor een andere map bij de configuratie....
Wil je oefenen... zet dan lokaal een webserver op en oefen die 2 sites of ga naar een graits hosting provider die minimaal 2 msql's toestaat en oefen daar....

Je kunt op je webhost een submap aanmaken in de htdocs map. Bijvoorbeeld "htdocs/drupal". Je kunt dan in dat mapje je Drupal installatie zetten, maar je hebt ook een tweede database nodig, zoals andre@home al aangeeft. Als je de installatie in de submap hebt geplaatst, kun je in de .htaccess aangeven of Drupal in de root (htdocs) staat, of dat hij in een submap (htdocs/drupal) staat.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan