DRWTSN32.exe en EXPLORER.exe lopen vast + CPU overload

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakaaz

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hoi allemaal,

Mijn vriend heeft een groot probleem (of misschien meerdere...)!

Explorer.exe en drwtsn32.exe lopen erg vaak vast. Dit herstelt hij vaak door in taakbeheer het proces te stoppen en zelf dit proces weer op te starten. Het is echt super irritant dat hij dit zo vaak moet doen natuurlijk en we willen graag een oplossing.

Het probleem begon met het vastlopen van DRWTSN32.exe en EXPLORER.exe en later kreeg hij ook erg veel problemen in Fruityloops, zn CPU heeft een mega overload hier, terwijl dat voorheen gewoon functioneerde. Ook in taakbeheer staat de CPU op 90-100. Zie hieronder zijn bericht:

Hallo allemaal,

Ben hier gekomen omdat ik met een behoorlijk probleem zit.
Ik zal het probleem omschrijven:

Ik maak muziek en doe dat met FL Studio.Hier bij gebruik ik verschillende plugins (lees: Effecten etc) en dat werkt allemaal prima.soms zijn de projecten wel dusdanig groot dat mn pc het zwaar heeft,maar hij kan het goed aan.

Nu het volgende:
Heb al bij meerdere projecten gehad dat, als ik het maak, ik nergens last van heb, ja ik merk dat hij het zwaar heeft maar het is nog te doen.De Cpu loopt wel op als ik het afspeel, als ik het stop zakt ie ook gewoon weer netjes, rond de 80/90 max. en kan gewoon muziek maken/luisteren.

Nu het probleem:
Nu opende ik hetzelfde project vandaag en als ik het dan wil afspelen dan knalt ie direct,maar dan echt direct naar de 100CPU(binnen FL+PC cpu) en blijft ie daar hangen, daalt niet. ook al stop ik met afspelen. ja daalt iets,maar als ik weer op play druk Bam schiet ie direct naar de 100 en loopt mn audio direct vast .

Dit vind ik dus erg vreemd allemaal , want heb het project tenslotte wel kunnen maken zonder enig probleem, nu open ik hem en loopt ie direct vast.

Heb geprobeert om wat Plugins te verwijderen zodat het project kleiner word, het helpt wel iets,maar niet veel. Lijkt me ook erg raar aangezien hij het gisteren nog deed.

Het rare is dat ik het alleen bij FL heb. tijdens games of iets anders geen last.

Wie o Wie kan mij helpen? Want ik word er echt gek van.
Alvast bedankt om dit door te lezen en hoop op wat goede reacties!

Groetjes

Wesley

Verder:
Sfc /scannow geprobeerd.. maar dan geeftie de melding dat hij de windows professional setup cd er in moet doen, echter heeft hij windows HOME, en dus geen professional CD..???? De cd is nodig om de bestanden allemaal terug te zetten, er zijn wel veel fouten namelijk. Hoe dit op te lossen?

Hij heeft ook van hijackthis een log, als iemand die wil zien zal ik die later nog posten (dit bericht is namelijk wel even lang genoeg haha!)

Samenvatting:
- DRWTSN32.exe en EXPLORER.exe lopen vast
- CPU overload in Fruityloops + taakbeheer
- Sfc /scannow geeft verkeerde versie aan?

Ik hoop dat jullie wat kunnen verzinnen voor hem!! :)

Dat er XP Professional staat, daar gaat het niet om: Ook met een XP Home CD kun je het fixen, maar dan moet wel daarin het Service Pack geïnstalleerd zijn dat nu op zijn computer staat. Even een aantekening erbij: Zelfs als je de juiste CD in de CD-speler hebt kan het zijn dat er meermalen om de CD wordt gevraagd. Gewoon blijven klikken op Opnieuw, en dan zou (normaal gesproken) het goed moeten komen (zie de voortgangsbalk).

Hij kan nLite gebruiken om zo'n CD te maken/branden, i.c.m. (afhankelijk van wat er nu op zijn systeem staat)
SP2 voor XP NL of
SP3 voor XP NL

Succes,

Tijs.

Er komt ook echt een melding te staan met "Dit is de verkeerde cd" of iets dergelijks. Hij heeft bij een paar meldingen doorgeklikt, maar steeds kwam deze melding er te staan. Daarom vind ik het zo'n vreemd verhaal. Maar je denkt dat ook als hij deze melding krijgt en hij doorklikt, de bestanden vervangen worden???

a. Zit er wel de juiste SP in geïntegreerd? (Zie vorige posting)
b. Loopt met herhaaldelijk op Opnieuw klikken uiteindelijk de groene balk door? (Zie vorige posting)

Tijs.

a. Hij heeft SP3, laatst nog huge updates gehad
b. De balk liep wel door, maar hij moest dan dat onderdeel annuleren omdat het niet de juiste CD was, en dan ging de balk weer verder totdat er iets nieuws gevonden werd etc etc.

Het gaat erom dat SP3 in die XP CD is geïntegreerd. Misschien zit dáár (gedeeltelijk) het probleem m.b.t. de verkeerde cd van punt b. Zie ook hieronder.

Ik heb het zojuist getest ook: Wat ik zeg klopt: Als de juiste CD erin zit (dus XP Home met SP3 erin geïntegreerd) werkt het gewoon, incl. regelmatig op Opnieuw klikken (zoals al aangegeven/te verwachten is). Ik heb het geteld: Totaal 30x op Opnieuw klikken op de vraag naar de XP Professional Service Pack 3 CD
Wél kreeg ik in totaal 10x de afwijkende vraag "Plaats de Cd-rom van Windows XP Professional Setup". Die gevraagde bestanden heb ik dan overgeslagen door op Annuleren te drukken en Ja op de vraag of het bestand moet worden overgeslagen. Ik vermoed dat dit te danken is aan de volledige versie van SP3 die ik heb geïnstalleerd (dus niet via Windows updates), want ik kan me niet herinneren tegen zoiets te zijn aangelopen toen ik nog SP2 op de computer had. Bovendien gaat het om 'ontbrekende' bestanden die voor XP Prof zijn bedoeld, dus niet voor XP Home.

De voortgangsbalk is blauw, niet groen. Had ik verkeerd aangegeven. ;)

Succes,

Tijs.

Haha ja dat van de kleur van die balk wou ik zeggen, maar ik dacht: niet belangrijk :D.

Anyway; dit is allemaal niet erg van belang geloof ik.
Het grootste probleem is nog niet besproken...
Iemand? :D

DrWatson maakt een verslag van wat er aan de hand is (=logbestand).
Links voor wat DrWatson doet en wat je met het verslag kunt doen etc.:
link1
link2
link3
link4

Meer tips heb ik zo snel niet voor je.

Succes,
Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan