Drwtsn32.exe foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoowell

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Goedendag,

ik krijg (sinds ik SP2 geïnstalleerd heb, daarvoor geloof ik niet) steeds foutmeldingen bij het afspelen van .mpg .avi ..etc. bestanden (niet altijd, vaak wel bij de gedowloade bestanden via ABC bittorrent client). IN deze foutmelding staat gewoonweg:
er is een fout opgetreden in het bestand drwtsn32.exe
Als ik dan op verzenden klik en het verzonden is, crashed windows keer op keer en moet ik m weer opnieuw opstarten.
Wat ook vaak gebeurt is als ik een .avi bestand wil openen, er niets gebeurt, en dat ik dan op een gegeven moment een explorer.exe foutmelding krijg (rapport verzenden ja/nee).
Kent iemand dit probleem, of weet iemand misschien een oplossing?

Laatst bewerkt:
Heb je al eens op google gekeken.

Het is een programma genaamd doctor watson.
Zet dat programma er eens opnieuw op.

Klik even op het woord google wat hierboven staat.

Dit vind ik de mooiste foutmelding ooit....
"er is een fout opgetreden in het bestand drwtsn32.exe"
Kun je daar voor mij een screenshot van maken en plaatsen. (ik weet niet of dat lukt (je systeem zit namelijk vast dus heb je daar een digitale camera voor nodig maar het lijkt me geweldig om die melding te krijgen :))

Dr. Watson is namelijk een programma wat fouten afhandeld voor windows.

Dit schermpje wat je krijgt (met de knop verzenden) is van Dr.Watson
Vroeger zou je een Bluescreen krijgen maar tegen woordig onder NT/2K en XP heeft microsoft daar dr watson voor om ervoor te zorgen dat je gewoon door zou moeten kunnen werken

zie hier de paradox,
Dr.Watsons detecteert dat er een fout optreed in Dr.Watson.
En vanwege de fout in Dr. Watson kan Dr. Watson de fout in Dr. Watson niet goed afhandelen waardoor je systeem vastloopt en je opnieuw moet opstarten

maar jah dat is de uitleg. nu de oplossing.

Uit mijn bovenstaande verhaal blijkt dat je 2 problemen hebt.
1 met dr watson en 1 met een ander programma. vermoedelijk heb je het probleem opgelost door uit te vinden welk ander programma dat is.

aangezien je het hebt over films die je gedownload hebt moet je gaan zoeken in je afspeler.
Aangezien het niet alle films betreft zou ik eerst de Codecs controleren. vermoedelijk de DivX/VidX codecs.

En installeer die op nieuw.

Laatst bewerkt:
Had het al eens gegoogled, maar ik weet niet waar ik het bestand kan downloaden om het er opnieuw op te zetten (op de microsoft info site kan ik het niet vinden)?

Het was idd niet een al te letterlijke foutmelding, maar iets in die richting :rolleyes: . Maar goed, misschien handig om te vermelden is dat het volgens mij begon sinds ik WindowsMediaPlayer 10 geïnstalleerd heb. Dit heb ik al geprobeerd terug te draaien (wat al de nodige problemen met zich mee bracht) maar dat leidde niet tot het gewenste resultaat, dus draai ik weer wmp 10. Verder heb ik de k-lite codec pack eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd, maar dit verhelpt het niet. Ligt het toch aan de nieuwe mediaplayer?

Edit: Ik geloof dat ik het heb opgelost. Bij de eigenschappen van "Deze Computer" heb ik de foutmeldingen (behalve de cruciale) uitgezet en hij loopt prima (voor nu athans..). Maar bedankt voor de moeite!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan