DS-30 digital voice recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Ik ben journalist en werk met een Olympus Digitale voicerecorder, de DS-30. Het probleem is dat ik er niet meer in slaag de opnamen op mijn pc over te zetten. Dat moet met een usb-kabel. De software toont een venster waarbij je op "download" moet klikken, de rest volgt dan vanzelf. De opnamen gaan dan mooi in het rijtje staan. Dat lukt dus niet: het icoontje met "download message" is niet opgelicht. Blijkbaar is downloaden of uploaden niet mogelijk. Overigens is alles normaal: op het scherm van de recorder staat "Remote(storage)". Heeft iemand zo'n apparaat en weet iemand wat ik kan doen? Heeft het iets te maken met mijn overstap naar Windows 10 ? DE USB kabel is ok en ik ik heb het ook op twee laptops geprobeerd met hetzelfde negatieve resultaat.
 
Zou kunnen, het overzetten lukte wel met XP. Maar ik het nu ook op een laptop geprobeerd met Windows 8.1 en daar lukt het ook niet (en voorheen wel). Probleem...
 
Ook Win 8.1 wordt volgens de website van Olympus niet ondersteund, zelfs 7 niet.
Bij Vista moest je zelfs aanvullende software downloaden om het e.e.a. draaiende te krijgen.
Wat wellicht wel een optie was / is voor Win 7 en 8.1, was / is de compatibiliteitsmodus?
Kan het zijn dat je in Win 8.1 de .exe hebt laten draaien onder compatibiliteit naar Vista of XP?
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat zou kunnen. Als ik het toestel aanschakel op de laptop met 8.1 vraagt de software of ik de compatibiliteitsmodus wil gebruiken maar omdat ik (eerlijk gezegd) niet precies weet wat dat is heb ik nee geantwoord. Doe ik er dus god aan van ja te zeggen? Dan probeer ik dat meteen. Of moet ik dat anders doen?
 
Nee, niet anders doen en ja, akkoord gaan met de vraag, dus "Ja" antwoorden, want dan wordt door de software 'gedaan' alsof er een versie draait waarvoor ze wel is geschreven en dan zou het mogelijk kunnen werken.

Aanvulling : door naar de .exe te gaan van de software en daar rechts te klikken, kun je ook de Windows compatibilieit inschakelen naar een oudere Windows versie.
 
Laatst bewerkt:
Je had gelijk. Ik heb inmiddels contact gezocht met de helpdesk van Olympus die tot mijn verbazing ook helpen bij apparaten die uit garantie zijn. Men vermoedt dat het inderdaad een probleem is van Windows 10 dat sommige updates blijkbaar niet aanvaardt. Er is nog geen oplossing gevonden. Ik krijg veel zin om terug naar Windows7 te schakelen...
 
Daar zijn we het denk ik snel over eens, maar over de output / format en de 'leesbaarheid' daarvan kun je mogelijk een 'boompje opzetten'.
 
Hoeft geen boom over opgezet te worden ;) Hij gebruikt .wma en .mp3, niks spannends dus.
Kijk wel even of hij op USB mass storage staat of op Audio Class, als het de laatste is, is hij niet als usb drive te zien
blz 77 van de handleiding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan