DS geen wifi connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

winterwhise

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2010
hallo,

ik heb sins kort een nieuw router (de sitecom 300n x3) maar tot mijn verbazing willen pokemon black, diamont, pearl en soul silver geen wifi connectie meer maken met het router, het is zelfs zo, als ik probeer wifi te zoeken vind hij het router niet eens!

weten jullie wat in kan doen om mijn DS wel met mijn router te laten connecten?

groetjes

danku robin, hij word inderdaad niet ondersteund.

maar kan het ook aan WEP en WPA liggen??

groetjess

Ik weet dat niet precies, bij een ander die ik ken werd de router ook niet ondersteund, helaas had ik daar geen oplossing op gevonden.

Probeer ook in de trein internet te krijgen, tot heden nog niet gelukt. :(

Staat de router niet in de zogenoemde stealth mode? Of te wel is de SSID wel zichtbaar, of te wel heb je aangeven in de router dat hij zijn naam mag uitzenden of heb je hem op verborgen staan? Dan is het logisch dat hij niet gevonden word. Of de DS nu wel of geen ondersteuning bied je moet ten allen tijde de naam van de router in de lucht zien. Daarom de vraag, staat de router wel op zichtbaar?

grtjs jjw

op al onze laptops is de router wel zichtbaar, dus ik denk niet dat hij in stealth mode staat,

Ja maar de computers hebben al eens verbinding gemaakt met de router en hebben dit onthouden, dat zegt nog niets over het onzichtbaar zijn van de zogenoemde SSID. Je kunt dit het beste checken in de router zelf.

grtjs jjw

hoe kan je dit dan zien?
en hoe zou je dit kunnen veranderen, moet ik dit op het router doen, of kan ik dit ook via de computer/laptop doen?

Met de computer of laptop ga je via de internet explorer naar het adres van de router, dit zal bij jouw zijn, 192.168.0.1, misschien dat de router dan om een inlog naam en paswoord vraagt, probeer eerst als gebruikrs naam admin en als paswoord admin, mocht dit niet niet werken dan zul je die genen moeten vragen die de router heeft geïnstalleerd voor deze correcte gegevens. Daarna moet je even zoeken naar de router instellingen, er moet iets staan van SSID en deze moet op zichtbaar staan. Dit zul je terug vinden bij de wireles instellingen.

Dat is je 1e stap om te ondernemen.

grtjs jjw

ik heb net even naar het router gekeken, en hij zegt dat de SSID aan staat. en ook dat hij een wireless conection uitzend, kan het er aan liggen dat het een WPA2 is?

groeten

Ik ga me er snel even in verdiepen, ik kom net van werk en nu is het tijd voor rust.

grtjs jjw

De Nintendo ds ondersteunt alleen WEP versleuteling, dus dat kan het probleem al zijn.
Btw, mijn router staat ook niet in die lijst van de Nintendo website. En toch kan ik gewoon gebruik maken van Nintendo Wifi-connection, op mijn Ds Lite.

Laatst bewerkt:
Het antwoord van Jasper zou je kunnen proberen, ik lees wel op Google dat men gebruikt maakt van de Sitecom in combi met de Nintendo DS dus het zou moeten werken. Je zou voor een keer de versleuteling op WEP kunnen zetten en het dan nog eens proberen.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan