DS lite scherm problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert20VT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Beste lezers,

Graag wil ik jullie hulp ivm het volgende:

Wegens een lamme scharnier van de DS lite heb ik de behuizing vervangen en meteen een nieuw touchscreen geplaatst. Dit ging allemaal redelijk voorspoedig. Ik heb voor mijn gevoel erg voorzichtig gedaan en mijzelf netjes van evt. lading ontdaan door even een verwarming aan te raken.

De DS lite start op, maar het onderste scherm is nauwelijks leesbaar. Het zit vol verticale lichte (witte) strepen. Ik heb meerdere malen de flatcables van de schermpjes nagekeken maar deze zien er netjes uit en zitten goed in de connector.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik heb gegoogled, maar wordt niet veel wijzer. Is het onderscherm nu gewoon kapot? Zou een nieuw onderscherm het moeten verhelpen? Of zou het nog iets anders kunnen zijn?

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!!

Misschien lijkt het dom, maar het heeft wel eens geholpen:
Je pakt een theedoek, maakt deze nat met WARM water, wringt hem een beetje uit en gaat over het scherm heen (als de nintendo uit is) en dan als je hem aandoet doet hij het (soms) weer.
Veel succes! :D

Bedankt voor de hulp, het scherm bleek idd defect. Na bestellen van een nieuwe werkt de DS weer prima.

Groeten

onderste scherm kapot van de nintendo ds dsi xl

Ik heb het ook wel eens gehoord van een theedoek. Maar goed het is geen technische oplossing.
Ik denk dat je scherm kapot is. klik anders even op het woordje stuk. is een link die helpt je met de reparatie....stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan