dsl router verbindingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn router. Het adsl lampje blijft knipperen en ik krijg dus geen verbinding. Ik heb alles geprobeerd, naar de instellingen gekeken en de aansluitingen, maar kan de fout niet ontdekken.
Met een andere modem krijg ik wel verbinding met dezelfe kabeltjes en splitter. Daar kan het dus niet aan liggen.

Ik heb een wireless router van E-tech ADWG02.
Ik heb windows vista en een adsl verbinding (die met een Zyxel Prestige 600 series modem dus wel werkt).
Mijn provider is 12move.

Wie wil me helpen met dit probleem? Alvast bedankt.

Piet

Het probleem zal waarschijnlijk in het modem zitten, Niet dat die kapot is maar dat de instellingen ervan niet goed zijn. Loop even het hele modem door en kijk of alles klopt qua instellingen. Dan zou het opgelost moeten zijn.

Ik heb alle instellingen nagelopen en alles volgens het boekje ingesteld. Maar er veranderd niks. In het boekje staat overigens ook dat het adsl lampje niet mag knipperen, dus vandaar dat ik niet verder dacht aan de instellingen?

Maar wat zou ik nog verkeerd gedaan hebben?

Ik heb inmiddels de router nog op een andere pc en aansluiting aangesloten, daar werkt het wel goed.

Dan heb ik ook geen idee, sorry, misschein even contact opnemen met de fabrikant van de router,

Na heel veel gebeld te hebben met verschillende helpdeskmedewerkers met E-tech is probleem nu gedeeltelijk opgelost. Ik heb verbinding met E-tech, alleen het draadloze werkt nog niet.
Hij ziet het netwerk wel, ik kan ook wel draadloos internetten, maar het werkt niet goed. Beveiliging lukt totaal niet. Bij de status van het draadloze netwerk staat IPv6-verbindingen zijn: beperkt. IPv4 verbindingen staat bij : internet. Als ik wil beveiligen, staat er dat het netwerk wel verbonden is maar met beperkte toegang. ik kandat geensite bekijken.
Nu ik de versleuteling weer weg heb gehaald kan ik wel op internet, maar verbiding blijft beperkt. Wanneer ik de internetkabel erin doe, staat die verbinding niet meer op beperkt.

Doe ik wat verkeerd? Wie kan me verder helpen?

Na heel veel gebeld te hebben met verschillende helpdeskmedewerkers met E-tech is probleem nu gedeeltelijk opgelost. Ik heb verbinding met E-tech, alleen het draadloze werkt nog niet.
Hij ziet het netwerk wel, ik kan ook wel draadloos internetten, maar het werkt niet goed. Beveiliging lukt totaal niet. Bij de status van het draadloze netwerk staat IPv6-verbindingen zijn: beperkt. IPv4 verbindingen staat bij : internet. Als ik wil beveiligen, staat er dat het netwerk wel verbonden is maar met beperkte toegang. ik kandat geensite bekijken.
Nu ik de versleuteling weer weg heb gehaald kan ik wel op internet, maar verbiding blijft beperkt. Wanneer ik de internetkabel erin doe, staat die verbinding niet meer op beperkt.

Doe ik wat verkeerd? Wie kan me verder helpen?

Geachte heer,

Uit uw post maak ik op dat u dus wel internet heeft via een netwerkkabel maar niet via de draadloze verbinding? U verteld tevens dat het internetten via de draadloze verbinding wel werkt maar niet goed. Bedoeld u daarmee dat u bijvoorbeeld een zeer trage internetverbinding heeft (draadloos) of dat bijvoorbeeld de internetverbinding/ netwerkverbinding vaak weg lijkt te vallen?

U zou kunnen proberen uw draadloze modem in te stellen op een ander draadloos kanaal.Hoe dat moet hangt af van de exacte firmware versie in uw modem, indien u ons die informatie kunt verstrekken kan ik u de instructies geven.

TIP: U kunt de firmware versie achterhalen door de volgende stappen te volgen:
1. Open de webpagina http://192.168.1.1 in u browser (bijvoorbeeld: Internet Explorer).
2. Het versienummer staat links uw scherm bij "Software version".

Als u vooral bij beveiligde draadloze verbinding problemen ervaart zou het ermee te maken kunnen hebben dat u de sleutel niet helemaal juist invult. De sleutel moet goed zijn om verbinding te kunnen maken. U zou (afhankelijk van het besturingssysteem op uw computer) kunnen proberen WPA beveiliging in te stellen daar dit over het algemeen wat makkelijker werkt.

Indien bovenstaande suggesties geen oplossing bieden zou ik u willen verzoeken een e-mail te zenden aan: *knip*. Ik zou u willen verzoeken in de e-mail ook even uw huisnummer en postcode te vermelden zodat wij uw gespreksgeschiedenis kun achterhalen.

Met vriendelijke groet,
E-Tech Helpdesk

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan