DSL/ Telelefonie zelfde kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charley

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Hoi,

Binnenkort wordt mn DSL aansluiting(Demon) opgeleverd...yeah!

owkeej nu dus even mijn vraag. Ik weet dat zowel DSL als Telefonie gebruik maken van 2 aders. Nu wil het geval dat een telefoonlijn 4 ares heeft. Dit betekent in principe dat ik 1 kabel kan gebruiken hiervoor.

Echter ik heb een tweetal babels die allebei te kort zijn.

Het is een ronde grijze(waarbij de aders) allemaal bij elkaar zitten.
Daarnaast heb ik ook nog een witte platte kabel waarbij elke ader apart zit.

Totale lengte van de kabels weet ik niet precies, maar ik denk dat het bij elkaar rond de 15 a 18 meter is.

Kan ik zonder overspraak en snelheidsverlies deze twee kabels aan elkaar solderen en gebruiken voor mijn aansluiting, of raden jullie toch iets anders aan.

Alvast bedankt!

Groet,

Charles

Hoi

Als de afstand van de splitter na het modem groter is dan 8 meter !
Dan kan je het beste het modem bij het ISRA en Splitter kunnen plaatsen.
Het ISRA punt is het punt waar de telefoonkabel het huis binnenkomt !
Ga daarvandaan verder met een UTP kabel na je computer die kan wel tot 100 meter lang worden zonder snelheidsverlies !

Hoi bart volgens mij is het 20 mtr, ikzelf heb een lijn die 18 mtr is en werkt perfect mits je de goede kabel gebruikt.

@ charley

Kijk eens HIER voor een goede beschrijving, dan kan je alvast beginnen met de voorbereiding voor het pakket in huis is.

groetjes speedtouch

Ik zie geen probleem, je sluit de splitter aan en je kunt bellen en internetten tegelijk. Analoog of ISDN maakt niet uit.
Meer info. Situatie.

Beschrijf de situatie:

Ik heb een PSTN aansluiting. die komt gewoon uit in mn meterkast. Vanuit daar lopen er 2 kabels het huis in. eentje beneden en eentje naar boven. Die kabel naar boven komt uit in de kamer naast mijn studeerkamer. Wat ik in eerste instantie moet doen, is die kabel verlengen.

Helaas heb ik ik nog een oude(ronde) telefoonkabel, deze ga ik verlengen met een platte, waarin elke ader apart zit.

Dit betekent dat ik een heel end kabel heb welke eigenlijk uit 2 kabels bestaat.

Over deze kabel wil ik dus dsl en telefoon.

Echter, aangezien ik zelf ook al het een an ander heb uitgezoecht en er dus weldegelijk een risico is op snelheidsverlies, heb ik besloten om gewoon een extra netwerkkabel erbij te trekken. kost tegenwoordig toch niets meer.

Evengoed bedankt!

Groet

Charles

Bijna dezelfde situatie als bij mij hier.
De splitter moet je eiglijk voor de eerste splitsing (telefoon) moeten aansluiten. (lees:in principe-> kan ook zoals ik doe: de eerste telefoon toestel gewoon niet gebruiken:o )

Watvoor dsl heb je eiglijk? Want mijn ervaring is dat mxstream zich makkelijker laat lenen voor een lange(lees:20meter) gewone telefoonkabel tussen de modem en ethernetkaart dan bv babyxl/bbned. Officieel moet het namelijk een UTP kabel zijn.

Beste:
modem in de meterkast met daarnaast op max 10 cm met normale telefoonkabel de splitter,(of op andere plaats waar nog geen splitsing heeft plaats gevonden) dan de UTP kabel naar je ethernet kaart.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad BBNet/BabyXL.

Maar in principe mag die paar meter extra niet zoveel uimaken. Ik bedoel, die kabel die je woning binnenkomt is ook niet per ader mega geisoleerd. Daarnaast is de afstand(wat cruciaal is voor dsl) tot de wijkcentrale niet erg veel.

Uiteindelijk heb ik mn telefoonkabel goed weten te verlengen. dus we gaan het proberen.

Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan