DSN probleempje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterink

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2010
Hallo,

Mijn DNS server vliegt er ongeveer elke dag wel een keer uit!
Dacht eerst dat het aan de kpn lag en dus zijn we overgestapt op UPC.

Een ander modem maar wel met dezelfde router (Netgear WNR300)

Probleem opgelost: Nou NEEEEE!!

DNS probleem blijft zich voordoen dus ik ver moet dat het aan de router ligt.
Heb al verder gezocht naar dit probleem en ben ook hier terecht gekomen. Daar staat in het topic dat
je cmd en dan in dos: ipconfig all --> release --> renew moet doen. Heb het geprobeerd maar het helpt dus niks.

Heb van alles geprobeerd en de enige manier tot nu toe is stekker uit de router, maar om dit elke dag te doen is gekken werk!

Heeft iemand hier een oplossing voor??

Alvast bedankt!

(direct via modem van UPC is er niks aan de hand)

Je zult zeker zo'n downloader zijn met bittorrent etc.?

Stel eens vast de volgende DNS servers in (die zijn van opendns.com, maar mogen vrij gebruikt worden):
208.67.222.222
en
208.67.220.220

en kijk of dat verbetering geeft.

Als het probleem hiermee is opgelost dan ligt het probleem niet bij de provider maar bij de breedband router bij je thuis.

Tijs.

't is maar de vraag welke DNS server (instelling?) waar uit vliegt ????? In de router-webinterface kan je bij mijn weten ook de DNS client op de WAN statisch configureren (ik meen gewoon in de basic settings). Welke DNS-sen je daar invult ( bijvoorbeeld: DNS van je provider, Open DNS of DNS servers die volgens dnsserverlist.org gunstig voor je zijn) is niet zo vreselijk belangrijk, zolang je maar weet dat ze werken.

Groet,

Koos

@koos moos: Mijn router heeft via DHCP altijd de 2 DNS servers van de provider ingesteld staan, maar helpmij.nl kan hij er niet mee resolven (veel andere hosts wel).
Als ik op mijn computer dezelfde 2 DNS servers van de provider instel, dan werkt het wel...

Wat ik ermee wil zeggen: Er is geen 100% zekerheid dat als je de router als DNS-server/resolver gebruikt het goed komt, zélfs al je op die router de DNS servers van OpenDNS, je provider etc. instelt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan