Dsum probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Hallo,
Ik heb het volgende Dsum probleem. Bij het uitvoeren van de onderstaande instructie krijg ik een foutmelding : "Onjuist aantal argumenten of ongeldige eigenschappen toewijzing".

Code:
Correctie = Nz(DSum("[Kontrakt soort]", "Werknemers", "[StationID]= " & rst!StationID & " And Nz(Datepart('m',[Datum uit dienst]),0)< " & Nz(DatePart("m", rst![Maand en Jaar]), 0), 0))

StationID en [Datum uit dienst] maken deel uit van een tabel "werknemers".

Ik tracht het aantal contracturen van personen die uit dienst zijn gegaan voor een bepaalde datum te sommeren.

Wie kan me helpen de aanhaaltekens goed te zetten of me te vertellen waar ik daar meer over kan vinden.
Apestaart

Hallo Wim,

Nz(Dsum voorkomt dat er een nulwaarde wordt toegekend aan de variabele die ik wil benoemen. Nz betekent "Not Zero", met aan het einde van de expressie een komma met daarachter de waarde die men wil invullen als de expressie een Null waarde zou krijgen. In mijn geval is dat 0.
Afgezien van de Nz, heb je ervaring met de Dsum expressies en kun je me helpen?
Apestaart.

gcjvanbeek,

heb je ervaring met de Dsum expressies en kun je me helpen?
Zoals ik al aangaf in de help kan ik het niet vinden en kan je helaas niet verder helpen, sorry.

Net even gevonden een link met daar een database Dsum Functie, misschien kun je er wat mee.

Nu heb ik het een beetje door waarom het niet in de help staat.
Dsum is voor Access.

Laatst bewerkt:
ik vermoed

Correctie = Nz(DSum([Kontrakt soort], "Werknemers", "[StationID]= " & rst!StationID & " And Nz(Datepart("m",[Datum uit dienst]),0)< " & Nz(DatePart("m", rst![Maand en Jaar]), 0) ),0)

Oplossing gevonden

Hallo snb,
Je suggestie van extra haakjes toe te voegen heeft me geholpen.
Ik heb eerste de functie gesplitst zodat ik de beide condities afzonderlijk kon toepassen.
Ik heb toen de juiste plaatsen gevonden. De code ziet er als volgt uit :[
Code:
Correctie = Nz(DSum("[Kontrakt soort]", "Werknemers", "[StationID]= " & rst!StationID & " And Datepart('m',[Datum uit dienst]) < " & DatePart("m", rst![Maand en Jaar])), 0)

Deze instructie geeft mij uiteindelijk de som van alle contracturen in een afdeling (station) waarbij de datum uit dienst ligt voor een gekozen maand.

Ik vind Dsum een buitengewoon handige instructie.
gcjvanbeek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan