DTS package draait niet meer automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

GranadaDude

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Beste,

Ik heb onlangs SP4 voor SQL Server2000 geinstalleerd.

In mijn tabel zitten vrij veel rows 257342, en 144682 in een andere tabel.

Voorheen draaiden de DTS packages automatisch perfect, sinds enkele dagen krijg ik steeds de melding dat de SQL Server Qgent job fails.

Als ik de job zelf start, duurt dit wel vrij lang (40 min) maar uiteindelijk geraakt de job er wel.

De data haal ik uit de tabel dmv een query en steek ik in excel.

Wat kan ik hieraan doen, ik denk dat de dts package de grote data stilaan niet meer aankan, of kan ik best de dts package anders schrijven ?

Enige hulp zou welkom zijn.

Mvg,

Tom

Database een keer "shrinken" handleidingen hiervoor kan je links en rechts op het internet vinden zal waarschijnlijk de boel wat versnellen.

Hallo sjouken,

Dit heb ik reeds gedaan, mijn logfile was een 5 GB groot geworden en ik heb dit naar 600 MB gekregen.

Ik weet niet goed hoe het komt, maar handmatig de job starten gaat voor 2 jobs wel, duurt vrij lang, terwijl de andere 3 jobs soortgelijke zaken doen, maar op tabellen met veel minder kolommen.

Groeten,

Tom

Je zou eens kunnen kijken of het wellicht zin heeft bepaalde indexen aan te maken, die de selectie versnellen. Kan je door het query plan te analyseren uitzoeken.

Heeft excel overigens geen limiet van rond de 65000 regels?

Hallo Pmeijne,

Kan je me enige nuttigs tips of links geven waar ik op zoek kan naar meer info ivm het leggen van bepaalde indexes ?

Unieke indexes op bepaalde veldcombinaties heb ik al, alleen zit er nu nogal veel info in 1 tabel.

Normaal moet SQL Server dit vlotjes kunnen behandelen, maar de scheduled task om de dts package uit te voeren wil het niet meer doen. handmatig wel, maar dat duurt ruim 45 minuten alleen om de 1e stap uit te voeren.

In deze eerste stap selecteer ik all records van het huidige jaar en het huidge kwartaal en zet ik deze waarden over naar een excel sheet.

De reden waarom ik dit doe per kwartaal is om zeker te zijn dat ik altijd onder de limiet van excel blijf (65536 rows)

Groeten,

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan